عفو بین الملل: شیخ علی سلمان زندانی سیاسی است

عفو بین الملل: شیخ علی سلمان زندانی سیاسی است
پنج‌شنبه 14 خرداد 1394 - 16:37

سازمان عفو بین الملل در پیام خاصی گفت : اتهامات نسبت داده شده علیه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بی پایه و اساس است و او زندانی سیاسی است و باید فورا آزاد شود.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، سازمان عفو بین الملل ضمن با اعلام این موضوع تأکید کرد که به محاکمه شیخ علی سلمان بسیار اهمیت می دهد.
در این پیام ویژه آمده است : سازمان عفو بین الملل به دنبال بازداشت شیخ علی سلمان در دسامبر 2014 با انتشار بیانیه ای خواستار آّزادی وی شد زیر از نظر این سازمان هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات اتهامات نسبت داده شده علیه وی در خصوص توسل به خشونت و تحریک افکار عمومی به اقدامات خشونت آمیز وجود ندارد .
سعید بومدوحه معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل گفت این سازمان سالها است که اظهارات شیخ علی سلمان را دنبال کرده است، و ما می دانیم که شیخ علی سلمان و جمعیت الوفاق بحرین و سایر گروههای سیاسی که سند منامه را امضا کرده اند همواره بر مسالمت آمیز بودن اقدامات سیاسی خود تاکید کرده اند.
بومدوحه افزود: شیخ علی سلمان در اظهارات خود هیچگاه با صراحت و یا بطور تلویحی خواستار توسل به خشونت نشده و به همین دلیل همواره خواستار آزادی فوری وی بوده ایم. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها