محاصره النصره در 50 کیلومتر مربع

محاصره النصره در 50 کیلومتر مربع
شنبه 16 خرداد 1394 - 14:27

عناصر تروریست جبهه النصره، در محدودۀ ای بالغ بر بر پنجاه کیلومتر مربع در بلندی های اطراف شهر عرسال، به محاصره درآمدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه بعد از ظهر دیروز (جمعه) عناصر تروریست را در دشت العوینی با خمپاره و آر.پی.جی گلوله باران کرد که بر اثر آن، 16 تن از عناصر جبهه النصره، کشته شدند و به این ترتیب، حزب الله لبنان بدون هرگونه هماهنگی قبلی با ارتش سوریه، در آن سوی بلندی های عرسال، موقعیتی همتای ارتش سوریه در محاصره عناصر تروریست النصره در بلندی های عرسال پیدا کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح در سوریه نیز در پیامی که بر روی خبرگزاری سانا و شبکه ماهواره ای سوریه منتشر شد، از کنترل مناطق واقع در القلمون و برقراری امنیت در مناطق مرزی در لبنان خبر داد.

دو ضلع دشت العوینی و دشت الدب و ضهر الهوه که 1750 متر از سطح آب بلندترند، دشوارترین منطقه جغرافیایی در جرود عرسال به شمار می رود که حزب الله باید آن را از چنگ جبهه النصره آزاد کند. بلندی صدر البستان (2590 متر) در بلندی های فلیطای سوریه که بلندترین تپه پس از تپه موسی و جبل الشیخ است، توسط ارتش سوریه و حزب الله آزاد شد. منطقه تلاجات البریج نزدیک صدر البستان و شعبه القلعه نیز آزاد شد که این منطقه بر دشت الخیل از سمت شرق و گذرگاه الزمرانی که تحت اشغال داعش است، اشراف دارد.

یکی از ساکنان عرسال که بلندی های آن را به خوبی می شناسد به روزنامه السفیر گفت: بر اساس عکس هایی که حزب الله دیروز منتشر کرد، این حزب دشت الرهوه را آزاد کرده است و این به معنای چیرگیِ کاملِ حزب الله بر دشت بزرگ در بلندی های عرسال است.

تحلیلگران نظامی بر این باورند که حزب الله، دیروز با رسیدن به دروازۀ وادی الخیل از سمت مغرب، در واقع بلندی های مناطق پست و بلند را تحت کنترل خود در آورده است، تا به این ترتیب، جنگ در روزهای آینده فقط در بلندهای میانی در جریان باشد که مساحت آن از 50 کیلومتر مربع تجاوز نمی کند.
این تحلیلگران خاطر نشان کردند که سرکردگان جبهه النصره، به سمت ضهر الهوه عقب نشینی کرده اند و احتمال می رود که سرکردگی این جبهه را در این منطقه، ابومالک التلی عهده دار باشد که به همراه سایر سرکردگان النصره به محاصره افتاده است.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها