تشکیل نخستین خط دفاعی مشترک در سوریه و لبنان

تشکیل نخستین خط دفاعی مشترک در سوریه و لبنان
يکشنبه 17 خرداد 1394 - 19:27

العالم - ارتش سوریه و حزب الله لبنان، با آزادسازی چندین تپه و منطقه از چنگ عناصر مسلح تروریست، نخستین خط دفاعی را تشکیل دادند که از غرب به اراضی لبنان و از شرق به بلندی های فلیطه منتهی می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه و حزب الله لبنان، طی 24 ساعت گذشته، تپه الثلاجه، تپه صدر البستان شمالی، منطقه البلوکاست، منطقه شمسیة الحصان و تپه الشروق در بلندی های فلیطه و همچنین برخی از گذرگاه ها از جمله گذرگاه شحاده را آزاد و تا دشت الدم پیشروی کردند و به این ترتیب نخستین خط دفاعی را تشکیل دادند که از غرب به اراضی لبنان و ازشرق به بلندی های فلیطه منتهی می شود.

یکی از فرماندهان میدانی درباره چگونگی کسب این پیروزی ها، به خبرگزاری رسمی سوریه، سانا گفت که ارتش سوریه با همراهی گروه های دفاع مردمی و دلیرمردان مقاومت لبنان، از عنصر غافلگیری بهره گرفتند و به کارگیری این شیوه، به روند درهم شکستن خطوط دفاعی تروریست ها شتاب بیشتری بخشید.

وی افزود: ابتدا به جمع آوری اطلاعات دقیق درباره اماکن استقرار عناصر تروریست پرداختیم و اهداف ثابت و متحرک را مشخص کردیم، آنگاه خطوط امدادرسانی و مسیر حرکت آن ها و مراکز پشتیبانی لجستیک و مراکز فرماندهی شناسایی شد.

وی گفت : به دنبال آن گروه های کوچکی از مبارزان مسلط به جغرافیای منطقه به اماکن آن ها اعزام شد که توانستند به مخفی گاههای تروریست ها برسند و آن ها را منفجر کنند. این نقشه فروپاشی مراکز راهبردی آن ها شد و این در حالی است که آن ها گمان می کردند، در برابر هرگونه حمله ای ایمن هستند.

به این ترتیب تروریست های تکفیری که در کوه های القلمون شکست خوردند و مقهور حملات ارتش سوریه و حزب الله شدند، در دیگر تپه ها و دشت های سوریه همین سرنوشت را انتظار می کشند، زیرا سوری ها عهد کرده اند جان خود را برای آزادسازی وجب به وجب سرزمین خود فدا کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها