سفر محرمانه رئیس سیا به تل آویو در خصوص توافق هسته ای ایران

سفر محرمانه رئیس سیا به تل آویو در خصوص توافق هسته ای ایران
سه شنبه 19 خرداد 1394 - 10:28

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از سفر محرمانه رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به تل آویو با هدف گفتگو در خصوص توافق جامع هسته ای ایران خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مهر، هاآرتض در توضیح این خبر می نویسد: «جان برنان» در آستانه توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران، به اسرائیل سفر کرده تا مذاکراتی را در این خصوص با مقامات تل آویو داشته باشد.

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا در این سفر میهمان «تامیر پاردو» رئیس موساد (آژانس جاسوسی و دستگاه ترور اسرائیل) است و قرار است علاوه بر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با تعداد دیگری از وزیران کابینه وی نیز دیدار و گفتگو کند.
سفر محرمانه برنان به سرزمین های اشغالی برای گفتگو درباره توافق جامع هسته ای ایران در حالی است که تهران و کشورهای ۱+۵ فقط تا پایان ماه جاری میلادی فرصت دارند تا به این توافق برسند. نظر به آنکه تل آویو از ابتدا با هرگونه توافقی در خصوص برنامه هسته ای ایران مخالف بوده و تلاش می کند تا به هر قیمتی مذاکرات ۱+۵ با ایران شکست بخورد سفر برنان به تل آویو حائز اهمیت ویژه ای است.

لازم به ذکر است که علاوه بر برنان، ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز قرار است برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به تل آویو سفر کند.

انجام این سفرها در حالی انجام می شود که روز گذشته سفیر عربستان سعودی در لندن درباره توافق هسته ای با ایران به کشورهای غربی هشدار داده بود.

شاهزاده «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» سفیر عربستان در انگلیس، در مصاحبه با روزنامه تلگراف گفته بود: امیدوارم که توافق با ایران به توافقی منجر شود که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود. وی تاکید کرد که اگر اینگونه نباشد همه گزینه ها از جمله دستیابی به سلاحهای هسته‌ای برای عربستان محفوظ است.

چندی قبل با افشا شدن ارتباطات پنهان عربستان سعودی و اسرائیل، مقامات دو طرف اعلام کردند که با تهدیدهای مشترکی مواجه هستند. از همین رو احتمال آن وجود دارد که ریاض و تل آویو برای جلوگیری از حصول توافق میان ایران و کشورهای ۱+۵ نوعی از همکاری را با یکدیگر داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها