روش عجیب دولت تونس در واکنش به اعتصاب معلمان!

روش عجیب دولت تونس در واکنش به اعتصاب معلمان!
جمعه 22 خرداد 1394 - 14:02

العالم _ دولت تونس در واکنش به اعتصاب معلمان که خواهان ترفیع و بورسیه خصوصی شده بودند، "قبولی" تمام دانش آموزان ابتدایی را اعلام کرد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت تونس امروز پنجشنبه در بیانیه ای، قبولی تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی در مدارس دولتی را اعلام کرد؛ دانش آموزانی که به سبب اعتصاب معلمان آنها برای دریافت ترفیع استثنایی و بورسیه خصوصی، نتوانستند امتحانات پایان ترم را پشت سربگذارند.

در این بیانیه آمده است: " تصمیمی اتخاذ شد تا تمام دانش آموزان ابتدایی در سال 2015/2014 که در مدارس دولتی ثبت نام کرده اند، استثنائا بدون برگزار شدن امتحانات که علت آن اعتصاب معلمان آنها بوده است، وارد مرحله بالاتر تحصیلی شوند. این تصمیم فقط محدود به سال تحصیلی جاری است. علت دیگر آن عدم برپایی شوراهای بررسی صلاحیت قبولی دانش آموزان است.

مستوری القمودی دبیر کل اتحادیه آموزش ابتدایی وابسته به اتحادیه کار تونس (سندیکای مرکزی)، این تصمیم دولت را "اعلام جنگ" توصیف کرد و افزود: اتحادیه اموزش ابتدایی که اعتصاب معلمان را رهبری می کند، مرحله جدیدی از مبارزات علیه حکومت را مدیریت خواهد کرد تا اینکه تمام خواسته های ما محقق گردد.

گفتنی است امتحانات مرحله ابتدایی می بایست در آغاز ماه ژوئن به مدت دو هفته برگزار می شد، اما اعتصاب معلمان مانع از برگزاری آن شد. 

بر طبق آمارهای رسمی، تعداد دانش آموزان مدارس ابتدایی در تونس از یک میلیون نفر فراتر می رود و تعداد معلمان 62 هزار نفر است.

ناجی جلول وزیرآموزش و پرورش تونس روز سه شنبه گذشته در پارلمان تونس اعلام کرد که دولت به سبب کمبود نقدینگی بر اثر اوضاع نابسامان اقتصادی و کاهش تولید، در حال حاضر قادر به برآورده کردن خواسته های معلمان نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها