9565 کشته و زخمی در تجاوز سعودی به یمن

9565 کشته و زخمی در تجاوز سعودی به یمن
جمعه 22 خرداد 1394 - 17:35

العالم - ائتلافِ رصد جنایت های تجاوز سعودی به یمن، شمار قربانیان این تجاوز از ششم فروردین ماه امسال تاکنون را 9 هزار و 565 کشته و زخمی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از یمن درمیان سکوت سازمان های بین المللی، عربستان سعودی، در هفته های اخیر به روند کشتار مردم و غیرنظامیان یمنی سرعت و شدت بیشتری بخشید.

ائتلاف رصد جنایت های تجاوز سعودی به یمن، در کنفرانس مطبوعاتی که در صنعا برگزار شد، اعلام کرد که با گذشتِ حدودِ هشتاد روز از تجاوز عربستان سعودی، شمار شهدای یمنی به 2 هزار و 724 نفر رسید که هزار و 170 نفر از آنان زن و کودک بودند. تعداد زخمی ها نیز که اکثر آن ها از زنان و کودکان هستند، به 6 هزار و 841  نفر رسید.

"عبدالله علاوی" عضو ائتلاف رصد جنایت های تجاوز سعودی به یمن، روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار کرد: این آمارِ بسیار بالا، مربوط به کشتار شهروندان آزاده و عزتمندِ یمنی است که زندگی در آرامش و صلح، و بهره مندی از امنیت و ثبات و عزت انسانی، حق مسلم آن هاست.

برپایه این گزارش، هرچند آمار جداگانه ای از تلفات جانیِ استان صعده در دست نیست، اما این استان، بیش از دیگر استان های یمن، آماج حملات سعودی بوده است. جنگنده های سعودی، صدها منزل، بیمارستان، ساختمان دولتی و ساختمان خدمات رسانی در این استان را نابود کردند و روستای رازح را نیز بمباران و با خاک یکسان کردند به طوری که صدها تن از مردم این شهر کشته و زخمی شدند.

"احلام فلیم" عضو ائتلاف رصد جنایت های تجاوز سعودی به یمن، به شبکه خبری العالم گفت: در حمله های هوایی به استان صعده، خانه ها را بر سر مردم خراب کردند. این روستا، 9 باب منزل داشت که همگی با خاک یکسان و 52 غیرنظامی ساکن آن کشته شدند.

افکار عمومی یمن، در انتظار برگزاری جلسه شورای حقوق بشر شورای امنیت هستند تا ببینند در قبال جنایت های عربستان سعودی ضد مردم یمن، چه تصمیمی اتخاذ می شود، هرچند مردم این کشور، با توجه به همدستی سازمان های بین المللی و سکوت شورای امنیت، چندان انتظاری از این جلسه ندارند.

آماری که تا این لحظه از کشته ها و زخمی های تجاوز سعودی به یمن ثبت شده است، گواه ارتکاب جنایت کشتار دسته جمعی و همچنین جنایت ضد بشریت است.

12-07:38
26

پربیننده ترین خبرها