انتقاد شدید یمن از گزارش جانبدارانه عفوبین الملل

سه شنبه 19 خرداد 1394 - 11:27

صنعا (العالم) ـ وزارتخانه های یمنی و سازمانهای حقوقی به شدت از گزارش سازمان عفو بین الملل درباره حمله عربستان به این کشور انتقاد کردند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، مقام های وزارت بهداشت یمن، سازمان حقوق بشر و کمیته ملی مستندسازی جنایت های تجاوز به یمن، در کنفرانس مطبوعاتی اعتراض خود را به گزارش جانبدارانۀ سازمان عفو بین الملل اعلام کردند.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود میان متجاوز و قربانیان تساوی قائل شده و اعلام کرده است که 90 درصد از کشته های یمنی به این دلیل جان باختند که ضد هوایی های یمنی جنگنده های سعودی را هدف قرار می دادند و جنگنده های سعودی در واکنش به این حملات و در دفاع از خود، مناطق یمنی را بمباران می کردند.

در این گزارش همچنین تجاوزات عربستان سعودی به یمن نادیده گرفته شده است.

"عبدالوهاب الوشلی" عضو کمیته ملی مستند سازی جنایت های عربستان در این کنفرانس گفت: گزارش سازمان عفو بین الملل که ابزاری در دستان متجاوزان است، گزارش ناقصی است که با بی شرمی تمام قربانیان این تجاوز را که شک بزرگی برای همه جهان و به ویژه مردم یمن است نادیده گرفته، و جنایت های سعودی در همه مناطق یمن را بازگو نکرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز خاطرنشان کرد، سازمانهای بین المللی با وجود در اختیار داشتن گزارشهای رسمی جنایات سعودی در یمن از این گزارش ها درخصوص اعلام آمار قربانیان و کشتار مردم در استانهای مختلف، استفاده نمی کنند.

"تمیم الشامی" سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن در گفت وگو با  خبرنگار العالم اظهار داشت: سازمانهای بین المللی مانند عفو بین الملل، صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز درباره کمکها و عمل به وظایف انسانی خود اغراق می کنند در حالی که در عمل خلاف این است، این سازمانها به وظایف خود در یمن عمل نمی کنند و سند این مدعا اتفاق دو روز پیش در رداع و البیضا است که در ساعات پایانی شب بر اثر حملات سعودی افرادی شهید شدند و زمانی که از صلیب سرخ خواسته شد برای نجات این افراد اقدام کنند، گفتند که فردا صبح می آییم.

"شایف جارالله" مشاور وزارت حقوق بشر یمن نیز تاکید کرد که گزارش سازمان ملل ناموجه است و به هیچ وجه درراستای خدمت به حقایق نیست بلکه در خدمت گروه های بین المللی و کشورهای متجاوز و در درجه اول عربستان سعودی است.

نماینده سازمان حقوق بشر یمن هم دراین کنفرانس گفت: سازمانهای بین المللی که باید فعالیتشان بر اساس احترام به پیمانها و قوانین بین المللی باشد، به گونه ای جانبدارانه رفتار می کنند که گویی حوادث یمن، جنگی دو طرف بوده و تجاوزی از سوی عربستان درکار نیست.

ناظران و حقوقدانان تاکید کردند که بر اثر جنایتهای دشمن سعودی صدها قربانی زیر آوار مانده اند که آمار آن به دست نهادهای رسمی نرسیده و در زمره آمار قربانیان جنایت آل سعود ثبت نشده است.

"امه الصبور نجم الدین" خبرنگار العالم دریمن گزارش داد: علاوه بر سکوت محافل بین المللی در قبال جنایتهای سعودی و هدف قرار دادن غیر نظامیان در یمن و زیر پا گذاشتن وجدان انسانی در این خصوص،  انتشار گزارش جانبدارانه سازمان عفو بین الملل و تحریف وقایع یمن نیز اقدامی آشکار در حمایت از متجاوز و مساوی دانستن آن با قربانی است.
07:30- 6/9- TOK

پربیننده ترین خبرها