نگرانی مسکو از نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه

نگرانی مسکو از نزدیک شدن ناتو به مرزهای روسیه
چهارشنبه 27 خرداد 1394 - 20:24

اقدامات توسعه‌طلبانه ناتو برای تغییر معادلات استراتژیک همچنان ادامه دارد و این مساله موجب نگرانی روسیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دیمیتری بیسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه روز چهارشنبه گفت: هیچ کسی در قدرت بازدارنده سلاح هسته ای تردیدی ندارد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیروز به طور مفصل تشریح کرد که روسیه به مرزهای هیچ کشوری نزدیک نمی شود، بلکه این زیرساخت های نظامی ناتو است که در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه است.

سخنگوی کرملین تاکید کرد درنتیجه این وضعیت، روسیه مجبور است برای تامین منافع و تضمین امنیت خود وبرای حفظ توازن، اقدامات بازدارنده بیشتری را انجام دهد.

وی تصریح کرد: اظهارات رئیس جمهوری روسیه نشان می دهد که مسکو اقداماتی را انجام نمی دهد که موجب نگرانی دیگران شود.

بیسکوف همچنین با بیان اینکه مسکو مجازات ها و زبان مقابله خصمانه را نخواهد پذیرفت، بر آمادگی روسیه برای همکاری سازنده با شرکای خود تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته اظهاراتی شبیه به اظهارات زمان جنگ سرد ایراد شده است، گفت که روسیه هیچ به دنبال مقابله نبوده است، بلکه برای همکاری سازنده و متقابل تلاش کرده است.

بيسكوف همچنین گفت که رئیس جمهوری روسیه اخیراً تماس هایی را برگزار کرده و دیدارهای بسیاری را در حاشیه نشست اقتصادی – بین المللی سن پترزبورگ با هدف ارائه راه هایی برای اجرای طرح های موجود و جدید - و نه برای مقابله- برگزار خواهد کرد.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه گفته بود که استقرار سامانه دفاع موشکی در اروپا در شرایط فعلی، مساله ای است که موجب نگرانی جدی مسکو شده است.

وی واکنش مسکو به این اقدام را مشروع و برحق دانست و گفت: درصورتی که کسی خاک روسیه را تهدید کند، روسیه باید نیروهای خود را به سوی مناطقی که تهدید از آن جا نشات می گیرد، روانه کند.

وی تصریح کرد: این ناتو است که به مرزهای ما نزدیک می شود و ما به سمت هیچ کشوری نرفته ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها