واکنش به حکم زندان شیخ سلمان در کشورهای عربی

واکنش به حکم زندان شیخ سلمان در کشورهای عربی
جمعه 29 خرداد 1394 - 10:42

حقوقدانان و سیاستمداران عرب حکم زندان علیه دبیرکل الوفاق بحرین را محکوم کردند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منامه پست، "مصطفی ملص" رئیس مجمع همبستگی ملی در لبنان با اشاره به وابستگی دستگاه قضایی بحرین به دولت، محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل وفاق بحرین را محکوم کرد.
وی ضمن مخالفت با محاکمه های ناعادلانه و بی منطق در بحرین و مغایرت آن با آزادیهای عمومی و حقوق بشر، اتهامات علیه شیخ سلمان را ساختگی و بی اساس دانست.
جمعیت وفاق بحرین در سایت اینترنتی خود، خواستار لغو حکم شیخ علی سلمان از سوی حکام بحرین شد و از آنها خواست زمینه را برای مطالبه اراده سیاسی برحق ملت بحرین هموار کنند.

در همین حال، "شیخ احمد القطان" رئیس جمعیت قول و عمل در لبنان با محکوم کردن حکم زندان شیخ علی سلمان، این حکم را ظالمانه خواند و در بیانیه ای از همه جمعیت های حقوقی و روحانیون خواست این حکم را محکوم و آن را باطل اعلام کنند.
وی درباره پیامدهای منفی این حکم بر همبستگی ملی و اسلامی ملت بحرین هشدار داد.

از سویی "احلام حسینی" نماینده پارلمان عراق، حکم صادر شده علیه شیخ سلمان را نشانه بارز نقض حقوق بشر و آزادی اندیشه در بحرین برشمرد.

وی با درخواست از دولت بحرین برای لغو حکم زندان علیه شیخ سلمان، تصریح کرد: دبیرکل وفاق ملی اسلامی بحرین به علت بیان دیدگاههای خود متهم شده است.

سید جعفر فضل الله فرزند آیت الله محمد حسین فضل الله گفت: احکام قضایی که به منظور زندانی کردن اندیشمندان صادر می شوند، در واقع به مثابه اعلام مخالفت با هرگونه شریک واقعی برای آبادانی میهن است، زیرا برای آنان، تعصب پیشه کردن بسیار راحت تر از سیاست ورزی است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها