نماینده عراقی: با عربستان درباره اسناد ویکیلیکس مذاکره شود

نماینده عراقی: با عربستان درباره اسناد ویکیلیکس مذاکره شود
دوشنبه 1 تير 1394 - 07:51

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق گفت در صورت صحت اسناد منتشر شده توسط ویکیلیکس باید برای حمایت از عراق با عربستان مذاکره کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رزاق الحیدری خاطرنشان کرد که سایت ویکیلیکس قبلا هم چندین سند را افشا کرده بود که صحت آن با اتفاقاتی که در منطقه افتاد ثابت شد؛ و اگر این اسناد هم درست باشد باید با عربستان مذاکره کنیم تا به جای مداخله منفی به راه حل های مفید و موفقیت آمیز برسیم.
وی افزود: برای بررسی این موضوع خواستار برگزاری نشستی در کمیسیون روابط خارجی شده ایم و از سازمان اطلاعات هم خواسته ایم که از صحت این اطلاعات مطمئن شود.
الحیدری احتمال داد که عربستان نقش مخفیانه ای برای حمایت از گروههای معینی در عراق دارد و این موضوع از سخنان مسوولان سعودی هم قابل درک است زیرا آنها معتقدند حکومت عراق تفکر طایفه ای و نژادپرستانه ای در قبال یک طایفه خاص دارد.
نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که اگر صحت اطلاعات مندرج در اسناد افشا شده توسط ویکیلیکس ثابت شود علیه اشخاصی که نامشان در آن قید شده بدون توجه به گرایش مذهبی آنها شکایت تنظیم خواهد شد.
سایت ویکیلیکس روز جمعه، 60 هزار نامه دیپلماتیک عربستان را منتشر کرد و متعهد شد بیش از 500 هزار سند دیگر را نیز منتشر کند.
وزارت خارجه عربستان ضمن رد کردن صحت این اسناد از شهروندان خود خواست که هیچ سایتی را با هدف اطلاع از اسناد سرقت شده توسط ویکیلیکس جستجو نکنند زیرا هدف از انتشار آن تضعیف عربستان است.
 

پربیننده ترین خبرها