داعش 54 زن و مرد را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد

داعش 54 زن و مرد را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد
دوشنبه 1 تير 1394 - 20:44

العالم ـ به گفته یک منبع امنیتی عراق، گروهک تروریستی داعش، 54 نفر از جمله چندین زن را در شهر موصل در استان نینوا در شمال عراق، به اتهام جاسوسی برای نیروهای امنیتی بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد جبوری یکی از افسران پلیس نینوا در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت که گروه تروریستی داعش 54 نفر از ساکنان موصل از جمله چندین زن را به اتهام جاسوسی برای نیروهای امنیتی عراق متهم کرد و برای اغلب آنها مجازاتی در حد قطع اعضای بدن در نظر گرفت.

وی افزود: عناصر داعش یکی از بازداشت شدگان را به صلیب کشیدند و دست و پایش را بستند، سپس دستی را که با آن برای دادن اطلاعات تماس گرفته بود(همانطور که ادعا می کنند)، قطع کردند.

جبوری همچنین اعلام کرد: در حمله جنگنده های ائتلاف به بیمارستان دامپزشکی در منطقه القیاره در جنوب موصل که مقر داعش به شمار می آید، 7 تن از عناصر این گروهک تروریستی کشته شدند.

این افسر عراقی اظهار افزود: 6 نفر از عناصر داعش نیز در حمله هوایی دوم به انبارهای وزارت کشاورزی در الناحیه که انبار سلاح و تجهیزات داعش به شمار می آمد، کشته شدند.

یک افسر پلیس در استان صلاح الدین در شمال عراق نیز در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: یک مین کارگذاشته شده در جاده ای در منطقه الزرکه در غرب شهر طوزخرماتو هنگام عبور خودروی حامل دو افسر نیروهای پیشمرگه منفجر شد که به کشته شدن یکی از آنها و مجروح شدن فرد دیگر انجامید.

نیروهای پیشمرگه از سال 2003 مسئولیت تامین امنیت شهر طوزخورماتو از توابع استان صلاح الدین که ساکنان آن را کردها، عربها و ترکمان ها تشکیل می دهند، به عهده گرفته اند.

در تاریخ 10 ژوئن سال گذشته، داعش شهر موصل مرکز استان نینوا را به کنترل درآورد و سپس بخش های گسترده ای از شمال و غرب عراق و نیز شمال و شرق سوریه را تحت سیطره خود درآورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها