ترکیه ناجی تروریست های سوریه شد

ترکیه ناجی تروریست های سوریه شد
سه شنبه 2 تير 1394 - 19:26

العالم - میانجی گری ترکیه نزد گروه تروریستی داعش باعث شد که گروه های مسلح در ریف حلب شمالی از مواجه شدن با فاجعه درامان بمانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الوطن" سوریه به نقل از یک منبع مخالف نزدیک به " جبهه شام " که در جبهه های ریف حلب شمالی با داعش می جنگد، نوشت " تلاش های دولت عدالت وتوسعه به امضای" مبادله پایاپای " میان گروه داعش با گروه های مسلح منجر شد که بر اساس آن، مهمات و مواد غذایی مورد نیاز این گروه از ترکیه و از طریق مرزها و از مناطق تحت سلطه عناصر مسلح فراهم می شود و در مقابل داعش  اجازه می دهد که مقادیری گازوئیل وبنزین مورد نیاز مناطق گروه های مسلح تامین شود و مناطق تحت سلطه عناصر مسلح ادلب و حماه بتوانند نیازهای خود به سوخت را رفع کنند.

منابع محلی در مناطق شرقی ریف حلب گفته اند که با رسیدن برخی از تانکرهای حامل گازوئیل، قیمت هر لیتر گازوئیل از 500 لیره سوریه به نصف قیمت آن کاهش یافت.

یک منبع مخالف در ریف حلب شمالی که با گروه موسوم به " تیپ های بازهای شام " وابسته به جنبش " آزادگان شام " ارتباط مستحکمی دارد، به الوطن گفت که چنین معامله های مشکوکی میان دو دشمن سرسخت که درجبهه ای به طول 70 کیلومتر با یکدیگر می جنگند، هر یک از آنان را در مقابل دیگری قویتر می کند و مقاومتش را در خطوط تماس بیشتر می کند.

منبع یاد شده افزود که میانجی گری ترکیه که با دخالت مستقیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه صورت گرفت، نشان دهنده دلخوری اردوغان از واشنگتن است که ائتلاف بین المللی ضد داعش را رهبری می کند و به یگان های حمایت از کردها در راندن عناصر داعش از مواضع خود در " تل أبيض " و گذرگاه مرزی استراتژیک آن کمک کرده است.

منبع یاد شده دست نیافتن به راه حل برای بحران سوخت در استان ادلب را ناشی از وجود میانجی های مرتبط با سرکرده های میدانی و سرکرده های تیپ های ریف حلب شمالی دانست که ماموریت آنان قاچاق سوخت به ادلب با قیمت های چند برابر است ، بدون اینکه اجازه انتقال سوخت به اماکنی را بدهند که قبل از این بحران ، سوخت آن جا را تامین می کرد.

ریف ادلب و شهر ادلب همچنان با کمبود سوخت و نبود گازوئیل و بنزین مواجه است که زندگی روزمره و فعالیت مراکز پزشکی و صنعتی و طرح های کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت نان به صد لیره و بسته شدن بیمارستان های میدانی شده است و این مساله گروه های مسلح را به اتخاذ مواضع تندروانه واداشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها