فراخوان داعشی‌ها برای "دفاع" از رقه

فراخوان داعشی‌ها برای
چهارشنبه 3 تير 1394 - 17:57

العالم - گروهک تروریستی داعش در حال انتقال عناصر خود از استان های دیرالزور و الحسکه به اطراف شهر رقه با هدف "دفاع" از آن در مقابل حملات نیروهای کُرد سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور که مرکز آن در لندن است، اعلام کرد که عناصر داعش با هدف دفاع از شهر رقه به عنوان مرکز اصلی مناطق تحت اشغال این گروهک در سوریه به اطراف این شهر منتقل شده اند.

نیروهای کرد سوریه در روزهای اخیر اعلام کرده اند که ضربات سنگینی را به تشکیلات تروریستی داعش وارده کرده اند که آخرین نمونه آن اخراج عناصر این گروهک تروریستی از مقر لشکر 93 نیروی هوایی سوریه است که از حدود یک سال پیش آن را در اشغال خودشان داشتند؛ همچنین نیروهای کرد، شهر عین عیسی در نزدیکی رقه را نیز از اشغال داعش خارج کردند.

به نوشته دیده بان حقوق بشر سوریه، گزارش های خبری حاکی از آن است که نیروهای کرد سوریه به 50 کیلومتری شهر رقه رسیده اند و زنان و خانواده های عناصر این گروهک تروریستی در حال ترک کردن این شهر هستند.

این مرکز حقوقی اعلام کرد: عناصر داعش با هدف تقویت مواضع خود  جهت استحکام خطوط دفاعی شان با هدف دفاع از شهر رقه در مقابل حملات نیروهای کرد، در حال انتشار مجدد در مناطق اطراف این شهر هستند.

از سوی دیگر پایگاه بی بی سی به نقل از منابع مخالفان مسلح سوریه نوشت: عناصر داعش در حال تقویت مواضع دفاعی شان از طریق انتقال از دیرالزور و حسکه به رقه هستند.

 گروهک تروریستی داعش بیش از 2 سال است که در رقه (شرق سوریه) امارت باصطلاح اسلامی تشکیل داده است.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها