"کویت با آزمونی دشوارتر از حملۀ عراق مواجه است"

شنبه 6 تير 1394 - 23:05

روزنامه‌های کویتی، بحرانی را که با انفجار تروریستی دیروز در مسجد امام صادق (ع) آغاز شد، به مراتب خطرناک‌تر از حمله سال 1990 عراق به این کشور دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حمله تروریستی که مسجد امام صادق(ع) در کویت را هدف قرار داد، درصدر اخبار و تحلیل های روزنامه های امروز چاپ کویت قرار گرفت و روزنامه های کویتی در سرمقاله های امروز خود، هدف از حمله تروریستی به مسجد امام صادق(ع) را ضربه زدن به وحدت ملی از طریق تحریک تنش های طایفه ای اعلام کردند.

روزنامه غیردولتی "القبس" کویت نوشت: روز جمعه، روزی سیاه و آکنده از کینه توزی بود که کویت در آن انفجاری شدید را به خود دید که با هدف ضربه زدن به وحدت ملی و بافت اجتماعی روی داد.

القبس افزود: حمله به مسجد امام صادق(ع)، کویت را در مقابل آزمونی واقعی و پیچیده تر از آزمون اشغال عراق در سال 1990 (اشاره به اشغال کویت از سوی رژیم صدام) قرار داد.

همچنین روزنامه الرأی کویت نیز نوشت: حمله (سال 1990) به کویت، خطری از سوی خارجی ها بود که خواستار اشغال کویت شدند و با شکست مواجه شد، زیرا اراده کویتی ها بر اشغالگران غالب شد.

این روزنامه در ادامه نوشت: اما امروز کویت با حمله ای دیگر مواجه شد که با هدف اشغال اراده کویتی ها و اشغال سرزمین شان از طریق ایجاد فتنه سیاه و با هدف ایجاد ناآرامی های طایفه ای صورت گرفت که می خواهد با ضربه زدن به بافت جامعه، کشور را صحنه درگیری های منطقه ای و بین المللی قرار دهد تا زمینه را برای تفرقه و اختلاف فراهم کند؛ و این امتحانی واقعی برای کویتی ها است، آزمون بقا یا فنا.

روزنامه غیردولتی "الجريده" نیز نوشت: بهترین درسی که از این فاجعه می توان گرفت، هشدار درباره افتادن در دام مجرمانی است که خواهان ایجاد شکاف در جامعه و تشویق افراط گرایی هستند.

درهمین حال، روزنامه "الأنباء" در یادداشتی در شماره امروز خود آورده است: پیام تروریست کینه توزی که خود را منفجر کرد، روشن است؛ تلاش برای روشن کردن آتش فتنه میان اقشار مختلف جامعه واحد و سوق دادن آنان به سمت اختلاف و کینه است.

گروه تروریستی داعش در بیانیه خود در توییتر مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

انفجار تروریستی روز جمعه در کویت، 27 شهید و 227 مجروح برجا گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها