بازگشت تروریسم؛ عاقبت خیاط در کوزه افتاد !

بازگشت تروریسم؛ عاقبت خیاط در کوزه افتاد !
يکشنبه 7 تير 1394 - 21:51

روزنامه نگار و نویسنده سرشناس عرب به بررسی انفجارهای تروریستی در کویت، تونس و فرانسه و نقشی که این کشورها در حمایت از تروریسم در سوریه داشتند، پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالباری عطوان سردبیر نشریه رای الیوم در مقاله ای با اشاره به حملات خونین جمعه گذشته در کویت، فرانسه و تونس تأکید کرد:

این سه کشور از بارزترین حامیان معارضان مسلح سوری بودند و از گروههای به اصطلاح جهادی پشتیبانی مالی، نظامی و رسانه ای می کنند.
کویت در هر دو بخش رسمی و مردمی، از کشورهایی بوده که حمایت زیادی از گروههای افراط گرایی که برای سرنگونی دولت دمشق می جنگیدند به عمل آورد، و نام 7 تن از تاجران و یکی از وزرای کابینه اش در لیست تروریسم قرار گرفت.

دولت سابق تونس نیز با ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس برای سفر 4 هزار جوان به سوریه و پیوستن به جبهه النصره و داعش همکاری کرد و میزبانی اولین نشست "دوستان ملت سوریه" را با درخواست احمد داوود اوغلو وزیر وقت امور خارجه ترکیه که طراح اصلی این سیستم به شمار می آمد، به عهده گرفت.
از سوی دیگر دو کشور انگلیس و فرانسه که از تروریسم رنج می برند و اغلب قربانیان هتل های تونس از شهروندان انگلیسی بودند، بیشترین حمایت را از معارضان مسلح سوری به عمل آوردند و نخست وزیر این دو کشور تنها کسانی بودند که از میان 18 کشور اتحادیه اروپا خواستار رفع ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه شدند.
با کمال تاسف باید گفت کسی که با آتش بازی می کند انگشتانش خواهد سوخت، و حالا می بینیم که شعله های حضور عناصر افراطی تا عمق عربستان و کویت و فرانسه رسیده و بسیار محتمل است که بحرین و اردن و حتی ترکیه را هم در آتش خود بسوزاند.

داعش طرح خونبار و آشکاری دارد که هدف از آن توسعه طلبی، برخورد تروریستی با دشمنان، و برافراشتن پرچم "خلافت" است، و برخورد با این جهان بینی با فحش و ناسزا و متهم کردن به تروریسم نه تنها تغییری ایجاد نمی کند بلکه نتایج کاملا معکوس در بر دارد که باعث رشد این گروه تروریستی می شود.
از حالت بهت و تعجبی که بر محافل رسمی و مردمی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در برابر انفجار مسجد شیعیان در کویت حاکم شد به شگفت آمدیم؛ همچنان که ابراز همدردی کاذب و مزورانه برخی گروهها با این حادثه ما را متعجب کرد.

کسانی که تا دیروز بر طبل تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی می کوبیدند و امروز ادعا می کنند از وقوع این جنایت بسیار متاسف شده اند نفاق و دورویی را در زشت ترین حالات خود به تصویر می کشند.
جنگنده های سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در عملیات "طوفان قاطعیت" یمنی ها را قتل عام می کنند چون آنها شیعه اند و از نظر آنها شیعیان مزدور ایران هستند و این ادعا را در تمام رسانه های سنتی و الکترونیکی خود تکرار می کنند.

نظام های عربی (کشورهای حاشیه خلیج فارس) چرا از انفجارهای کویت و دمام و قطیف ابراز تعجب می کنند در حالی که با بودجه های میلیارد دلاری و از طریق ارتش الکترونیکی خود برای تخریب چهره تشیع و مباح دانستن خون شیعیان می کوشند؟ مگر داعش چه کاری بیشتر از جنگنده ها و رسانه های آنها انجام داده است؟

پربیننده ترین خبرها