هزینه رسانه ای ۴میلیارد و۵۰۰میلیون دلاری داعش طی ۲ سال

هزینه  رسانه ای ۴میلیارد و۵۰۰میلیون دلاری داعش  طی ۲ سال
يکشنبه 7 تير 1394 - 19:07

خبرگزاری تسنیم: رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به عملیات گسترده داعش درحوزه رسانه گفت:‌ آنها در مدت دو سال ۴.۵میلیارد دلار در این زمینه هزینه کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مسعود بصیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، درخصوص فعالیت رسانه‌ای داعش و نتایج آن، اظهار داشت: سربازان داعش در خط مقدم، جنگجویان سلاح به دست نیستند بلکه خبرنگاران و رسانه‌هایی هستند که جنایات و اعمال غیرانسانی آنها را در نظر مخالفان قدرتمند جلوه می‌دهند و با کار رسانه‌ای میان افرادی که دچار شک و تردید بوده و اراده قوی ندارند ایجاد تزلزل فکری و آنها را به‌سمت نیروی تروریستی جذب می‌کنند.

وی ادامه داد: کارکرد رسانه‌ای داعش دو بخش دارد: اول ایجاد رعب و وحشت با بزرگ‌نمایی تصاویر، فیلم‌ها و اخبار دروغ و بخش دوم با انتشار دستاوردهای کاذب داعش در تشکیل خلافت اسلامی به‌سمت جذب افرادی است که قدرتمند و استوار نیستند. بسیاری از افرادی که در حال حاضر با داعش همکاری می‌کنند برای مزد فعالیت‌ نمی‌کنند بلکه فریب خورده‌اند و با نگاه تشکیل حکومت عادل و اسلامی به آنها پیوستند.

 

رئیس بسیج رسانه کشور همچنین گفت:‌ داعشیان دشمن را در نظر افراد پیرو، وارونه جلوه دادند و به‌جای اینکه به‌سوی دشمن واقعی هدف بگیرند به‌سمت دشمن متصور آنها یعنی مسلمانان حمله‌ور شدند. بخشی از موافقان داعش نیز افرادی هستند که مزدورند یعنی از پرداخت پول حاصله از فروش نفت دزدی عراق و سوریه و وعده‌های مالی داعش تطمیع شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: داعش ظرف دو سال گذشته نزدیک به 4/5 میلیارد دلار هزینه رسانه‌ای کرده و تجهیزات رسانه‌ای و ماهواره‌ای قوی در اختیار خبرنگاران خود قرار داده است تا ضمن اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها فرماندهان داعش را در جریان آخرین اتفاقات قرار دهند و ظرف سال 2015، 500میلیون دلار تجهیزات رسانه‌ای خریداری کردند برای اینکه بتوانند پوشش رسانه‌ای داشته باشند. همچنین نشریه‌ای در تیراژ بالا و چندزبانه منتشر می‌کنند که در کوچکترین روستاها توزیع می‌شود و به‌شدت از مستندسازان حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا برنامه‌های قوی بسازند.

 

بصیری افزود: داعش در بحث رسانه موفقیت داشته و توانسته با سیاست پیروزی به‌وسیله ایجاد رعب عملیات خود را پیش ببرد اما متأسفانه برخی رسانه‌های مخالف داعش نیز فریب خوردند چراکه تصور شد با انتشار عکس و تصاویر جنایات ‌آنها نفرت عمومی نسبت به آنها ایجاد می‌شود در صورتی که در فضای روانی جوامع ترس بیشتر از نفرت اثرگذاری دارد، سیاست حامیان داعش نیز همین بود که خواستند با ایجاد جو مذکور بخش‌هایی از سرزمین مسلمانان را تصرف کنند اما بعد از مدتی مطمئن باشید مانند اتفاقات یوگوسلاوی داعش نیز توسط غرب تحت تعقیب قرار می‌گیرد، آنها به‌دنبال این هستند که متصرفات خود را پایدار کنند و حکومت خود را آنجا جا بیندازند تا با ژست دموکراتیک کشورهای مسلمان را به چند کشور تقسیم کنند.


رئیس بسیج رسانه کشور در خصوص راهکار رسانه‌ای جهان اسلام در برخورد با عملیات رسانه‌ای داعش، خاطرنشان کرد: بهترین راهکار رسانه‌ای ما در این زمینه این است که نکات مذکور را به مخاطبان گوشزد کنیم، سواد رسانه‌‌ای مخاطب را افزایش دهیم و در پازل آنها برای ایجاد رعب و وحشت بازی نکنیم. رسانه‌های ما باید قدرتمند باشند، ما می‌توانیم از شرایط ایجاد شده و ارتباط آنها با سران غربی استفاده کنیم اما چون ضعف رسانه‌ای داریم نمی‌توانیم این حقایق را به گوش دنیا برسانیم. ما علاوه بر تحلیل‌های داخلی و گفت‌وگو به‌زبان فارسی باید بتوانیم با زبان‌های زنده دنیا با مردم جهان ارتباط بگیریم.
 

پربیننده ترین خبرها