آموزشگاه تروریست های داعش در لیبی

آموزشگاه تروریست های داعش در لیبی
شنبه 13 تير 1394 - 19:35

العالم - یک منبع امنیتی الجزایری اعلام کرد که داعش در لیبی به صورت مخفیانه تروریست‌هایی را از کشورهای عربی و غربی برای اجرای عملیات انتحاری، ساخت کمربند انفجاری و بمب های ساعتی و جنگ با سلاح سبک، آموزش داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع خاطرنشان کرد که 40 عضو مخفی از تونس، الجزایر و کشورهای غربی در پادگان‌های داعش در لیبی آموزش دیده‌اند .

براساس این گزارش تحقیقات گسترده ای برای شناسایی عناصری دنبال می شود که برای اجرای عملیات انتحاری در لیبی در سال 2014 و اوایل سال 2015 آموزش دیده بودند.

سایت "الشروق" به نقل از این منبع الجزایری که خواست نامش فاش نشود، نوشت: دستگاه‌های امنیتی تونس و الجزایر به دنبال کشف برنامه محرمانه داعش در لیبی به اطلاعاتی دست یافتند که بیانگر آموزش دست کم 40 تن از اعضای گروه های زیرزمینی داعش در کشورهای عربی و غربی است.

این منبع بابیان اینکه این نیروها در زمان حاضر به طور آزادانه در تونس، الجزایر و کشورهای اروپایی رفت و آمد می‌کنند، یادآور شد: عامل عملیات انتحاری هتل سوسه تونس به همراه دست‌کم 40 عضو مخفی دیگر، در لیبی آموزش دیده بودند و بدون تردید این عملیات، آخرین فعالیت آنها نخواهد بود.

به گفته این منبع امنیتی، 3 گروه تروریستی در درنه، برقه و بن غازی لیبی در زمینه آموزش و تامین مالی عناصر انتحاری و اعزام آنها به الجزایر و تونس فعالیت می کنند و دستگاه های امنیتی الجزایر و تونس درباره امکان هدف عملیات تروریستی قرار گرفتن مواضع حیاتی و زیربنایی در این دو کشور از سوی گروهک های "جند الخلافه" در الجزایر و "گردان عقبه بن نافع" تونس و دیگر گروهک های وابسته به داعش در لیبی هشدار می دهند.

این منبع با استناد به گزارش های امنیتی تصریح کرد: گروهک موسوم به "گردان عقبه بن نافع" در تونس و گروهک های وابسته به داعش در لیبی برنامه های تروریستی از پیش آماده شده ای دارند و اعضای زیرزمینی داعش که اغلب در مساجد یا از طریق اینترنت جذب شده اند، بر اساس این برنامه ها آموزش دیده اند .

وی تاکید کرد: اجرای عملیات تروریستی جدید علیه اهداف غیر نظامی یا امنیتی لیبی و تونس، قطعی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها