داعش یکی از نیروگاههای برق لیبی را گرفت

داعش یکی از نیروگاههای برق لیبی را گرفت
سه شنبه 19 خرداد 1394 - 22:04

یک مقام نظامی لیبی اعلام کرد که عناصر گروهک تروریستی داعش نیروگاه برق واقع در غرب شهر سرت را به اشغال خود درآوردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، گروهک تروریستی داعش نیز با صدور بیانیه ای بر این امر تاکید کرد.
خبرگزاری رویترز به نقل از بیانیه مزبور افزود: عناصر داعش توانستند با حمله از چند محور و استفاده از انواع تسلیحات این نیروگاه را که در اختیار گروهک فجر لیبی قرار داشت، به اشغال خود دراورند و بدین ترتیب شهر سرت بطور کامل به اشغال تروریستهای داعش درآمد.
به دنبال حمله داعش به این نیروگاه نیروهای هوادار دولت خودخوانده لیبی که بر طرابلس پایتخت تسلط دارد، از شهر سرت عقب نشینی کردند. یک مقام نظامی گفت : در این حمله سه سرباز کشته شدند.
از سوی دیگر برناندینو لیون فرستاده سازمان ملل سه شنبه اعلام کرد: دو طرف متخاصم در لیبی شرکت کننده در دور جدید گفتگوها در مغرب به آخرین یاداشت توافق که سازمان ملل دیروز به منظور بیرون آوردن کشور از آشوب عرضه داشت، پاسخ مثبت دادند.
لیون به خبرنگاران گفت:"همان گونه که ملاحظه کردید ما یاداشت توافق جدید را توزیع کردیم. تنها چیزی که در حال حاضر می توانم بگویم این است که واکنش دو طرف مثبت بود."
این اظهارنظر لیون اشاره به چهارهمین یاداشت تفاهم دارد که هدف از آن امضای توافق بر سر تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی است.
فرستاده سازمان ملل مسوول رسیدگی و هدایت دور جدید مذاکرات صلح در لیبی دیروز دوشنبه از طرفهای متخاصم در کشور خواست تا از این فرصت منحصر به فرد برای ایجاد یکپارچگی در کشورشان استفاده کنند.
برناردینو لیون در روستای صخیرات کشور مغرب ضمن اظهار این مطلب گفت: شرکت کنندگان در دور جدید گفتگوهای سیاسی لیبی این فرصت را در اختیار دارند تا مانع از سقوط کشورشان در گردونه یک خشونت بی پایان شوند.
لیون افزود: چشم ملت لیبی به شما دوخته شده ست. از شما انتظار و امید بسیار می رود تا هر آنچه را که می گویید و انجام می دهید، به جنگ پایان دهد.
برناردینو لیون امیدوار است بتواند تا قبل از آغاز ماه رمضان در 17 ژوئن به نزاع و کشمکش و درگیری در لیبی پایان دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها