کویت بار دیگر به سرقت نفت عراق متهم شد

کویت بار دیگر به سرقت نفت عراق متهم شد
شنبه 13 تير 1394 - 22:51

العالم - نماینده جریان اصلاح ملی در پارلمان عراق، بار دیگر بر اتهام های مطرح شده علیه کویت مبنی بر سرقت نفت این کشور از طریق حفاری های مرزی، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "توفیق الکعبی" نماینده پارلمان عراق از جریان اصلاح ملی، به سومریه نیوز گفت: کویت دکل های نفتی پیشرفته ای در اراضی مرزی خود با عراق نصب و اقدام به حفاری های اریب کرده و نفت خام عراق را استخراج می کند.

وی با اشاره به این که این دکل ها اقدام به حفاری صخره ها و استخراج نفت از منابع زیر زمینی عراق می کنند، از دولت عراق خواست کمیته ای ویژه برای پیگیری این امور تشکیل دهد.

الکعبی از وزارت نفت عراق خواست به شرکت هایی که موفق به کسب مجوز استخراج نفت می شوند، دستور دهد که به حفاری در مناطق مرزی بپردازند و به میدان ها و چاه های نفتی آماده اعتماد نکند؛ وی این شرکت ها را به برداشت 5 دلاری از بهای هر بشکه نفت برای تامین هزینه سنگین اقامت کارشناسانشان خود در هتل های مجلل دبی و جابه جایی آنها با هواپیماهای ویژه، متهم کرد. 

این نماینده عراقی گفت: شرکت های دارای مجوز حفاری و استخراج نفت، ماه گذشته دو میلیون دلار بابت استخراج 3 میلیون بشکه نفت ازعراق دریافت کردند.

شورای استانداری بصره سه شنبه گذشته درباره کاهش شدید ذخایر نفت میدان های مرزی عراق به علت ادامه حفاری چاه های نفتی توسط کویت در میدان های مرزی هشدار داد و کویت را به کارگیری شیوه اریب در مرز با عراق برای برداشت از ذخایر نفتی این کشور متهم کرد؛ این شورا تاکید کرد که گزارش این اقدام های کویت به صورت مستند در اختیار دولت عراق قرار داده تا به بررسی آن بپردازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها