افشای جاسوسی از مخالفان سیاسی بحرینی

افشای جاسوسی از مخالفان سیاسی بحرینی
چهارشنبه 17 تير 1394 - 11:08

هکرها یک شرکت ایتالیایی را که برنامه های نرم افزاری جاسوسی و شنود در اختیار حکومت بحرین برای جاسوسی کردن از مخالفان سیاسی در این کشور قرار می داد، هک کردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم به نقل از سایت "مرآة البحرين"، اسناد محرمانهِ افشا شدهِ شرکت ایتالیایی «هاکینگ تیم» Hacking Team حاکی است: بحرین اخیرا نرم افزارهای جاسوسی از این شرکت خریداری کرده است.

با هک شدن سایت این شرکت ایتالیایی که مقر آن در میلان ایتالیا قرار دارد، بسیاری از اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه آن افشا شد. این اطلاعات نشان می دهد که بحرین ماه مه سال 2015 میلادی، قرارداد خرید تجهیزات جاسوسی از این شرکت را تمدید کرده است و این اسناد نشان می دهد بحرین، سومین کشوری است که با این شرکت همکاری می کند.

هکرها روز دوشنبه این هفته با نفوذ به شرکت یادشده اسناد داخلی آن را سرقت کرده و لوگوی آن را هم تغییر دادند و جزئیات فراوانی از قراردادهای تجاری این شرکت را نیز در دسترس همگان قرار دادند.

محمد المسقطی مشاور امور امنیت دیجیتال خاوررمیانه و شمال آفریقا سازمان "فرانت لاین دیفندز" در این خصوص اعلام کرد: این اسناد نشان داد که بحرین نرم افزارها و تجهیزات شنود از این شرکت خریداری کرده است.

به گفته وی، با استفاده از این نرم افزارها و تجهیزات امکان شنود، مکالمه های کاربران اینترنتی از طریق برنامه اسکایپ، کپی برداری از برنامه ها، راه اندازی و روشن کردن دوربین و ضبط اطلاعات رایانه وجود دارد.

در همین حال، پارلمان اروپا خواستار تحقیق و بررسی در خصوص فعالیت شرکت مذکور شده است و این شرکت نیز از پرسنل خود خواسته است که به کارگیری این برنامه ها را متوقف کنند.

این شرکت هنوز رسما در این مورد موضع گیری نکرده و وب سایت آن نیز در دسترس نیست. علاوه بر بحرین، از جمله مشتریان خدمات این شرکت می توان به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده، مصر، مراکش، نیجریه، عربستان سعودی، اتیوپی، قزاقستان، سودان، و مجارستان اشاره کرد که از نرم افزار جاسوسی آن، برای جاسوسی از مخالفان سیاسی خود و همین طور روزنامه نگاران استفاده می کنند.

پربیننده ترین خبرها