آمریکا: روسیه بزرگ‌ترین تهدید است

آمریکا: روسیه بزرگ‌ترین تهدید است
پنج‌شنبه 18 تير 1394 - 17:42

وزیر نیروی هوایی آمریکا، روسیه را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی کشورش دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دبورا لی جیمس" تاکید کرد: آمریکا باید حضورش را در اروپا افزایش دهد، حتی اگر هم پیمانان ناتو با مشکلات اقتصادی مواجه باشند. آمریکا به استقرار جنگنده های "اف 16" در اروپا ادامه خواهد داد و ما نباید در مقابله با طرح های روسیه تردید کنیم.  

به نوشته خبرگزاری "نووستی"، وزارت دفاع آمریکا اخیرا درباره اندیشه جدید نظامی این کشور سندی منتشر کرد که در آن آمده است؛ هرچند روسیه در تلاش بین المللی برای مبارزه با تروریسم و تجارت مواد مخدر سهیم است، اما ارتش روسیه به طور مستقیم یا غیر مستقیم عامل ناامنی در منطقه است. 

"دیمیتری بسکف" سخنگوی رییس جمهور روسیه با انتقاد از مندرجات این سند گفت: این سند با تلاش کنونی برای عادی سازی روابط روسیه آمریکا مغایر است .

پیشتر، "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد روسیه را در کنار گروه تروریستی "داعش" و بیماری "ایبولا"، جزو خطراتی دانسته بود که دنیا را تهدید می کند.    

"ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه نیز وجود هر گونه طرح خصمانه مسکو علیه کشورهای دیگر را تکذیب؛ اما تاکید کرد که به تقویت ارتش این کشور ادامه خواهد داد، چون ارتش قوی، پشتوانه ای در برابر خطرات و چالش هاست.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها