خط و نشان هوایی و دریایی آمریکا و روسیه

خط و نشان هوایی و دریایی آمریکا و روسیه
جمعه 22 خرداد 1394 - 19:44

العالم - یک مسئول نظامی آمریکائی اعلام کرد که جنگنده روسیه روز نهم خرداد در فاصله 3 متری از یک هواپیمای جاسوسی آمریکائی بر فراز دریای سیاه پرواز کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شبکه سی ان ان به نقل از این مسئول نظامی آمریکائی بدون ذکر نام وی گزارش کرد: یک جنگنده روس و یک هواپیمای شناسائی آمریکائی مدتی در فاصله 3 متری از یکدیگر برفراز دریای سیاه و در ارتفاعی واحد پرواز کردند سپس جنگنده روس از هواپیمای آمریکائی جدا شد .

چند جنگنده روس نیز در همان روز( 30 مه ) یک فروند ناوشکن آمریکائی را مجبور به ترک آب های سرزمینی روسیه در دریای سیاه کرده بودند.

یک مقام دستگاه امنیتی روسیه در شبه جزیره کریمه در آن روز اعلام کرد : یک ناوشکن آمریکائی برای اجرای مأموریت های خود از بندر کونستانتا رومانی به سوی دریای سیاه حرکت کرد و به آب های سرزمینی روسیه نزدیک شد.

این منبع افزود : ناوشکن آمریکائی در امتداد آب های سرزمینی روسیه حرکت می کرد و رفتارهای خدمه این ناوشکن تحریک آمیز و تجاوزکارانه بود و سرانجام جنگنده های سو – 24 روسیه پس از دریافت دستور به پرواز درآمدند و خدمه ناوشکن آمریکائی را مجبور به دور شدن از آب های سرزمینی کشور خود کردند .

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز آوریل گذشته اعلام کرد که یک فروند جنگنده روس سو – 27، روز 7 همان ماه مانع پرواز یک فروند هواپیمای شناسائی آمریکائی"  آر سی – 135 یو " بر فراز دریای بالتیک شد و در فاصله 6 متری از این هواپیما پرواز کرد. 

ایگور کوناشِنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز در واکنش به اظهارات هارف گفت : علت رهگیری هواپیمای آمریکائی نزدیک شدن این هواپیما به مرزهای روسیه بود .

وی افزود: هیچ مشکلی در عملیات رهگیری هواپیمای آمریکائی اتفاق نیفتاد . 

کوناشنکوف اعلام کرد : هواپیمای جاسوسی آر سی – 135 یو به سوی مرزهای روسیه حرکت می کرد و هیچ پیام الکترونیکی برای مشخص کردن هویت خود نمی فرستاد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها