ظریف: توافق به دست آمده آغاز فصلی جدید است

ظریف: توافق به دست آمده آغاز فصلی جدید است
سه شنبه 23 تير 1394 - 13:51

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آخرین نشست جمع‌بندی با گروه مذاکره کنندگان همراه با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: توافق به دست آمده آغاز یک فصل جدید از امید است و از همه دعوت کرد که آینده را بر مبنای آن بسازند.

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری العالم، محمد جواد ظریف توافق به‌دست آمده را «یک راه حل برد-برد» و «فصل جدیدی از امید» توصیف کرد.
 

ظریف گفت: «این لحظه‌ای تاریخی است. در حال رسیدن به توافق جامع هستیم. توافق برای طرف‌های مذاکره کامل و بی‌عیب نیست اما این توافقی است که موفق به رسیدن به آن شده‌ایم.»

وزیر خارجه کشورمان در این نشست با تشکر از همه کسانی که در این راه تلاش کردند، افزود: بحران اتمی یک "بحران غیر ضروری" بود. وی همچنین از خاویر سولانا و کاترین اشتون، مسؤولان پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلیل تلاش هایشان قدردانی کرد.

لحظاتی پیش محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه وزیران خارجه و مذاکره کنندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ جلسه نهایی جمع بندی خود را در مقر سازمان ملل در وین آغاز کردند.

خانم موگرینی قبل از خروج خبرنگاران از این جلسه، از همه مذاکره کنندگان به خاطر تلاش هایشان تشکر کرد.

همچنین بنابر اعلام منابع خبری قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و فدریکا موگرینی مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه مشترکی به زبان فارسی و انگلیسی قرائت کنند.

پربیننده ترین خبرها