روزنامه گاردین سرمقاله خود را فارسی منتشر کرد

روزنامه گاردین سرمقاله خود را فارسی منتشر کرد
چهارشنبه 24 تير 1394 - 19:40

یک روزنامه معتبر انگلیسی در سرمقاله‌ای که به زبان فارسی منتشر کرده نوشته است: توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش که صبح روز سه شنبه در وین به سرانجام رسید، پیروزی دیپلماسی بردبارانه است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی زبان گاردین چاپ لندن برای نخستین بار در تاریخ ۹۴ ساله خود و در اقدامی ابتکاری در عرصه رسانه‌های، سرمقاله امروز خود را به زبان فارسی با موضوع توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵، اختصاص داد.

در سرمقاله فارسی گاردین با عنوان «توافق هسته ای ایران؛ پیروزی دیپلماسی» و عکس حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سخنرانی پس از اعلام دستاورد مذاکرات ۱۸ روزه وین، آمده است: تاریخچه سال‌های اخیر، ابعاد آنچه را که در وین رخ داد، بیشتر نمایان می‌کند.

سرمقاله فارسی گاردین

گاردین نوشته است: توافق با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش که صبح روز سه شنبه در وین به سرانجام رسید، پیروزی دیپلماسی بردبارانه است.

گاردین می افزاید: به جای اینکه سیاستمداران گزینه راه حل نظامی را برگزینند، توافق وین، پیروزی دیپلمات ها و پراگماتیسم‌ها بوده است که ساعت های پیاپی روی جزییات توافقی که سازشی صلح آمیز را رقم می‌زند، کار کردند.

مذاکرات وین پس از ۱۸ روز نشست های فشرده به جمعبندی نهایی مورد توافق تهران و ۱+۵ رسید که در آن حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران، حفظ چرخه کامل غنی سازی سوخت و همچنین تداوم تحقیق و پژوهش به رسمیت شناخته شده است و باراک اوباما نیز اعلام کرده که هر مصوبه کنگره آمریکا علیه این توافق را وتو خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها