بازگرداندن 400 قطعۀ تاریخی ربوده شده به عراق

بازگرداندن 400 قطعۀ تاریخی ربوده شده به عراق
پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 13:24

وزارت گردشگری و آثار تاریخی عراق، بیش از 400 قطعه تاریخیِ ربوده شده توسط داعش را از سفارت آمریکا بازپس گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از شبکه رسانه ای عراق وزارت گردشگری و آثار تاریخی این کشور با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 483 قطعه تاریخی که نیروهای آمریکایی در حمله به یکی از پایگاه های داعش به دست آورده بودند، توسط سفارت آمریکا به وزارت گردشگری و آثار تاریخی عراق برگردانده شد.

وزارت گردشگری و آثار تاریخی از ایجاد نمایشگاهی از آثار تاریخیِ بازپس گرفته شده از نیروهای آمریکایی در ساختمان موزه عراق در بغداد خبر داد. مراسم تحویل گرفتن آثار تاریخی، با حضور عادل فهد الشرشاب، وزیر گردشگری و آثار تاریخی و استیوارت جونز سفیر آمریکا در بغداد صورت گرفت.

الشرشاب در این مراسم گفت: وزارت گردشگری و آثار تاریخی، به پیگیری و شناسایی همه آثار تاریخیِ قاچاق شده توسط داعش ادامه خواهد داد و برای بازپس گرفتن آن ها تلاش خواهد کرد.

وی افزود: آثارِ تاریخی که در حمله به یکی از لانه های داعش به دست آمده است، دلیلی عینی مبنی بر سوداگری گروه های تروریستی با آثار تاریخی عراق است.

وزیر گردشگری و آثار تاریخی از کمک های دوستان عراق در بازپس گرفتن آثار تاریخیِ سرقت شده از این کشور تجلیل و قدردانی کرد.

سفیر آمریکا نیز ضمن ابراز خرسندی از بازگشت این قطعه های تاریخی به موزۀ عراق خاطر نشان کرد که آمریکا به پشتیبانی از عراق و نیروهای امنیتی در مبارزه با داعش ادامه می دهد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها