نخستین تصویر از "بیت المال" داعش منتشر شد

نخستین تصویر از
پنج‌شنبه 25 تير 1394 - 22:44

مجله دابق، ارگان گروه تروریستی داعش، در اقدامی بی‌سابقه تصاویری از آن‌چه "بیت المال مسلمین" نامید، منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بیت المال مسلمین، عبارت از انباری صیانت شده توسط داعش است که در آن، اموالی که تحت عنوان زکات از ثروتمندان گرفته شده است، به منظور توزیع میان افراد مورد نظر در این مکان نگهداری می شوند.

بر پایه این گزارش، در شماره جدید دابق که به زبان انگلیسی منتشر می شود، موضوعات متعددی با هدف توضیح دیدگاه های داعش درج شده است. در این میان تعدادی فتوا و همچنین زندگی نامه چندتن از رهبران داعش منتشر شده است.

در یکی از عکس های منتشر شده در این مجله، یکی از مسئولان بیت المال، در حال مرتب کردن اسکناس ها در جایگاه نگهداری اسکناس است. در توضیح این عکس نیز آمده است: جمع آوری و حفاظت از "زکاتِ" پرداخت شده توسط مسلمانان به منظور آماده ساختن این اموال جهت توزیع میان افراد مستحق.

بیت المال داعش

در عکس دوم، یکی از دست اندرکاران جمع آوری زکات، پاکتی با نشان داعش به شخصی می دهد، بر روی پاکت که ظاهرا حاوی پول است، نوشته شده: «این حقِ شما از اموال ثروتمندانِ شماست که به شما بازگردانده شد».

داعشی ها در حالی مدعی توزیع "عادلانه" ثروت در میان مردم هستند که به سادگی کسانی را که با آنان همکاری نکنند، به فجیع ترین روش ها اعدام می کنند و این قبیل اقدامات تبلیغاتی در واقع پوششی برای رساندن اموال سرقت شده و به دست آمده از راه های غیر قانونی در میان هواداران داعش است.

تحویل پول زکات به فقرا

در این مجله همچنین، عکسی از کمیتۀ شرعی در استان حلب منتشر شده است. ساختمان این کمیته از خارج، صیانت شده و مستحکم به نظر می رسد.

کمیته شرعی داعش در استان حلب

یکی دیگر از عکس های منتشر شده در این شمارۀ مجله دابق، عکس یکی از جنگ جویان داعش است که صلیب یکی از کلیساهای شهر موصل را شکسته و در حال نصب پرچم داعش به جای آن است.

نصب پرچم داعش بر فراز کلیسایی در شهر موصل

 26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها