بازداشت 431 نفر در عربستان به اتهام ارتباط با داعش

بازداشت 431 نفر در عربستان به اتهام ارتباط با داعش
شنبه 27 تير 1394 - 21:26

یک مقام امنیتی عربستان سعودی روز شنبه از بازداشت 431 مظنون به اقدامات تروریستی که بیشتر آنان سعودی هستند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت کشور عربستان اعلام کرد: نهادهای امنیتی ویژه طی چندین هفته گذشته توانستد گروهی متشکل از باندهای زنجیره ای مرتبط با گروه تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کنند.

باندهای زنجیره ای نامی است که عربستان برای این گروه پیکار جو استفاده می کند.

"منصور الترکی " سخنگوی وزارت کشور عربستان گفت این باند دستگیر شده خود به سه باند تروریستی تقسیم می شود.

این گروه در برخی عملیاتها از جمله  هدف قرار دادن نمازگذاران  روستای الدالوه در استان الاحساء، شلیک به گشتی نیروهای امنیتی واقع در  شرق ریاض و شلیک به  گشتی امنیتی تاسیسات هنگام  انجام ماموریت  در پیرامون پایگاه استراتژیک الخزن واقع در جنوب ریاض نقش داشته است.

به گفته وی، این باندهای تروریستی هم چنین نمازگزاران مسجد امام  علی بن ابی طالب (ع) در منطقه القدیح را نیز هدف قرار داده و درصدد حمله به نمازگذاران مسجد حسین بن علی (ع) در منطقه العنود دمام نیز بودند که البته ناکام ماند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان هم چنین اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور، یک عملیات تروریستی برنامه ریزی شده توسط این گروه برای روز جمعه نهم ماه رمضان را ناکام گذاشته اند. هدف از این عملیات ناکام، حمله به مقر هیاتهای دیپلماتیک، مساجد، تاسیسات امنیتی و دولتی استان شروره و هم چنین نیروهای امنیتی بود.

بیانیه وزارت کشور عربستان حاکی است، نیروهای امنیتی هم چنین 144 نفر را که درصدد ترویج افکار انحرافی از طریق اینترنت، جذب عناصر و فعالیت برای  تبلیغات گمراه کننده بودند را بازداشت کرده و چندین سند، دستگاه، وسائل ارتباطی و مواد منفجره که از خارج قاچاق شده بود و هم چنین مقادیری سلاح و مهمات را نیز کشف و توقیف کردند.

 این سلسله عملیات امنیتی به  کشته شدن 37 نفر از جمله شماری از نیروهای امنیتی و شهروندان؛ و زخمی شدن 120 نفر و هلاکت 6 تروریست منجر شده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها