چرا داعش خبرنگار موصلی را اعدام کرد؟ +عکس

چرا داعش خبرنگار موصلی را اعدام کرد؟ +عکس
شنبه 27 تير 1394 - 22:09

گروهک تروریستی داعش جلاء العبادی خبرنگار عراقی را به اتهام "افشای اطلاعات" به رسانه‌های گروهی اعدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسؤولان عراقی و بستگان این خبرنگار امروز شنبه این مطلب را اعلام کردند.

یک افسر سابق انتظامی عراق که همچنان در اطراف موصل اقامت دارد، گفت: برخی از عناصر گروهک تروریستی داعش در چهارم ماه ژوئن گذشته به منزل خبرنگار العبادی در محله السکر در شرق موصل یورش بردند و چشمان او را بسته و تلفن همراه و رایانه اش را مصادره کرده و او را به نقطه نامعلومی بردند.

افسر مزبور که خواست نامش فاش شود، افزود: داعش چهارشنبه گذشته وی را در یکی از پایگاههای خود در مرکز موصل اعدام کرد. محکمه "شرعی" داعش او را به افشای اطلاعات برای رسانه های گروهی متهم کرده بود.

یک مقام پزشکی در اداره پزشک قانونی شهر موصل، تحویل گرفتن جنازه العبادی را که از ناحیه سر و سینه و دست و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، تایید کرد.

العبادی متولد سال 1988 و دارای دو فرزند بود. او به عنوان تصویربردار یک شبکه تلویزیونی محلی در موصل مشغول به کار بود، اما پس از اشغال این شهر توسط داعش در ژوئن 2014 آن را ترک کرد ولی یکی از نزدیکان العبادی خاطرنشان کرد که او بعدها به دلایل خاصی مجبور شد به موصل بازگردد.

وی توضیح داد: العبادی قبل از بازداشت قصد داشت بار دیگر موصل را ترک کند.

گروهک تروریستی داعش پس از اشغال موصل مرکز استان نینوا و یکی از بزرگ ترین شهرهای شمال عراق در سال گذشته تا کنون شماری از خبرنگاران را در این شهر اعدام کرده است. همچنین بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران مجبور به ترک این شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها