آمریکا به دنبال جلب نظر ایران برای مبارزه جدی تر با داعش

آمریکا به دنبال جلب نظر ایران برای مبارزه جدی تر با داعش
شنبه 3 مرداد 1394 - 10:37

آمریکا به دلیل کسب نکردن برتری خاصی در مبارزه با داعش در پی آن است تا با جلب نظر ایران، حملات خود علیه این گروه تروریستی را با جدیدت بیشتری ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مهر، یک سال از تشکیل ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا می گذرد اما دراین یک سال و با وجود انجام حملات متعدد هوایی و صرف میلیاردها دلار پول ، داعش همچنان به فعالیت های خود در عراق و سوریه ادامه می دهد و ائتلاف ضد داعش نتوانسته موفقیت خاصی در برابر این گروه تروریستی کسب کند.
از همین رو «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی جدید بطور ضمنی از تلاش آمریکا برای جلب نظر ایران برای حضور در ائتلاف ضد داعش خبر داد.
جان کری روز جمعه همچنین گفت : در مذاکراتی آتی خود با سرگئی لاوروف، وزير امور خارجه روسيه، در خصوص نقش احتمالی ايران عليه گروه داعش گفتگو خواهد کرد.

وی  ابراز اميدواری کرده است که در مذاکرات با سرگئی لاوروف در قطر با وی در خصوص داعش رايزنی کند.

به گزارش مهر، در سال گذشته نیز آمریکا از ایران خواسته بود تا در ائتلاف ضد داعش حضور داشته باشد اما حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، با افشاگری درباره اهداف اصلی این ائتلاف عنوان داشته بودند که «اظهارات اخیر مقامات آمریکایی برای تشکیل ائتلاف بین‌ المللی به منظور مبارزه با داعش پوچ، توخالی و جهت‌ دار است و تناقضات آنها در عمل و اظهارات‌ نشان دهنده این حقیقت است.»
 

پربیننده ترین خبرها