چرا مخالفان، در جنگ دولت ترکیه با داعش تردید دارند ؟

شنبه 3 مرداد 1394 - 12:57

آنکارا(العالم) – مخالفان دولت ترکیه نسبت به اهداف این دولت در خصوص اعلام مبارزه با گروه های تروریستی ابراز تردید نموده و دولت را به حمایت از گروه های مزبور و پناه دادن به آنان در خاک ترکیه متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت آنکارا برای مقابله با خطر تروریسم و تامین امنیت مرزهایش با سوریه پس از رسیدن آتش ترورسیم به ترکیه اقدام های گسترده ای انجام داده و به آمریکا اجازه داد جنگنده هایش را در پایگاه "اینجرلیک" به منظور حمله به مواضع گروه تروریستی "داعش" مستقر سازد.  
"عصمت اوزگلیک" مدیر روزنامه "ایدینلک" در آنکارا به خبرنگار شبکه "العالم" گفت، متاسفانه آنچه امروز در ترکیه شاهد آن هستیم نتیجه سیاست های دولت آنکارا می باشد.
وی افزود، در سال 2011 هیچ مشکلی با سوریه نداشتیم، مرزها امن بود و هیچ گروه تروریستی فعالیت نداش اما مرزهایشمان را برای سرازیر شدن تروریست به سوریه گشودیم که این سیاست ما را به وضع فعلی رساند و کسی نمی داند تروریسم را کی و کجا در هم بکوبد.    
"بولنت اسپین اوغلو" معاون رهبر حزب "الوطن" نیز اظهار داشت، دنیا متقاعد شده که راه حل مشکل سوریه فقط سیاسی است و همه باید برای نابود کردن تروریسم با یکدیگر همکاری کنند. 
وی افزود، دولت ما به سیاست های خصمانه اش در قبال سوریه ادامه می دهد و برای تغییر آن کار خاصی انجام نمی دهد، باید مصلحت مردم ترکیه در نظر گرفته شده و رابطه با کشورهای همجوار احیا شود تا با یکدیگر برای مبارزه با تروریسم همکاری نمایند. 
"عبیده عبد الفتاح" خبرنگار العالم در ترکیه گفت، افکار عمومی در این کشور معتقد است، رویدادهای فعلی ترکیه ناشی از سیاست های خارجی آن است که باید در آن تجدید نظر نموده و با جدیت و فعال در زمینه مبارزه با تروریسم اقدام کند. 
ناظران معتقدند، اگر ترکیه اقدام به تغییر سیاست های خارجی خود نکرده و تدابیر قاطعی علیه گروه های تروریستی انجام ندهد با آتش تروریسم خواهد سوخت.  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها