اعلام آماده باش ترکیه در مرز با سوریه

اعلام آماده باش ترکیه در مرز با سوریه
جمعه 2 مرداد 1394 - 12:29

العالم - جنگنده های ترکیه سپیده دم امروز به خاک سوریه حمله کردند و همزمان ارتش ترکیه، نیروهای خود را در مرز با سوریه به حال آماده باش درآورد.

به گزارش پایگاه خبری العالم ارتش ترکیه به دنبال به قتل رسیدن یکی از سربازان این کشور و مجروح شدن تعدادی دیگر به ضرب گلوله عناصرداعش، در آماده باش به سر می برد.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر ترکیه اعلام کرد سه جنگنده ترکیه صبح امروز جمعه چندین هدف متعلق به گروه تروریستی داعش را در داخل خاک سوریه مورد حمله قراردادند.

این حمله پس از درگیری بین ارتش ترکیه و گروههای مسلح در مرز این کشور با سوریه انجام شد.

دفتر احمد داوود اوغلو با صدور بیانیه ای افزود: جنگنده های ترکیه دو مقر عمومی و یک انبار آذوقه متعلق به گروههای تروریستی را با موشک هدف قرار داده اند.

منابع ترک اعلام کردند که اهداف تعیین شده در اطراف منطقه حوار در سوریه واقع در نقطه مقابل کیلیس در ترکیه متمرکز شده بودند.

دفتراطلاع رسانی داوود اوغلو با بیان اینکه طرح حملات هوایی در نشست امنیتی عصر پنجشنبه به ریاست داوود اوغلو تصویب شد، افزود: ترکیه تمام تدابیر لازم را برای دفاع از امنیت ملی خود در نظر گرفته است.

ترکیه روز پنجشنبه هم مواضعی را که گفته می شود متعلق به گروههای مسلح درسوریه است ، بمباران کرد. این حمله سه روز پس از عملیات انتحاری علیه جمعی از فعالان طرفدار مسئله کردها انجام شد. 

به این ترتیب آتشی که سالهاست در منطقه برافروخته شده است اکنون با سرایت به ترکیه، این کشور را در آستانه آغاز مرحله جدیدی قرار داده است که پایان دادن به آن، برخلاف انتظار آنکارا آسان نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها