خشم مخالفان داخلی نتانیاهو از نتایج مذاکرات ایران و 1+5

خشم مخالفان داخلی نتانیاهو از نتایج مذاکرات ایران و 1+5
شنبه 3 مرداد 1394 - 13:16

نتایج اخیر به دست آمده در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، موجب شده است که احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به شدت کابینه نتانیاهو را محکوم کنند و از کابینه نتانیاهو بخواهند تاوان شکست در ممانعت از تحقق توافق هسته ای را بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "به دنبال تحقق توافق هسته ای موجی از ناامیدی دولت اسرائیل را دربر گرفته است. اسرائیل برای ممانعت از تحقق توافق از آمریکا و کشورهای بزرگ کمک خواست اما این تلاشها بی ثمر بود.طبق گفته منابع سیاسی، ایران در بازی شطرنج دیپلماسی برای بلند مدت، برنده مبارزه هسته ای شد."
وی افزود: "اقتدار هسته ای ایران بنابه گفته غرب متوقف شده اما نابود نشده است. به عبارتی دیگر ایران در هر لحظه می تواند بی درنگ برای ساخت بمب اتمی اقدام کند."
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات نتانیاهو را در این باره پخش کرد.
وی گفت: "در حالی که ایران در میز مذاکرات موفق شد غربی ها را به کوتاه آمدن از مطالباتشان قانع کند، روحانی رئیس جمهور این کشور، با شعار مرگ به آمریکا و اسرائیل راهپیمایی می کند."
گزارشگر اسرائیلی گفت: "اپوزسیون بشدت توافق ایران و 1+5  و شخص نتانیاهو را مورد حمله قرار داد. احزاب اپوزیسیون نتانیاهو را مسؤول تحقق نتایج شوم مذاکرات می دانند."
تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارت برخی از رهبران اپوزیسیون را پخش کرد.
"اسحاق هرتسوگ" رئیس حزب "المعسکر الصهیونی" در این باره گفت: "بخاطر شکست بزرگ اسرائیل در هدایت مبارزه مذاکرات هسته ای ایران و غرب با نتانیاهو تسویه حساب می کنیم."
وی افزود: "عدم توجه کشورهای بزرگ به هشدارهای وی نشان می دهد تاکتیک و روش و راهبردی که نتانیاهو در این راستا در پیش گرفته بود، نادرست بود."
"یائیر لاپید" رئیس حزب آنجا آینده ای هست" در این زمینه گفت: "نتانیاهو باید استعفا دهد. او بهتر از هرکس دیگری می داند تا زمانی که نخست وزیر ماست آمریکاییها به گفته ها و هشدارهای او توجه نمی کنند."
وي خطاب به نتانياهو گفت: "سالها تو گمان می بردی از تحقق توافق هسته ای بین ایران وغرب ممانعت می کنی اما چنین نشد."
"یوفال شتاینیتس" وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی از حزب لیکود در این باره گفت: "این توافق بدون شک روز حزن و اندوه جهان آزاد است.در این روز رهبران ایران بر غرب پیروز شدند."
وی افزود: "اسرائیل باید با تکیه بر اقتدار خود در برابر هر تهدیدی از خود حمایت کند و این حمایت در گرو هیچ توافقی بین المللی نیست."
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: "احتمالا اسرائیل و آمریکا در خصوص توافق هسته ای گفتگوی امنیتی خواهند داشت. دولت اسرائیل خواستار تضمین برتری نظامی این کشور در منطقه خواهد شد. آمریکا پیش از این درخواست چنین گفتگویی را ارائه داده بود اما اسرائیل مخالفت کرد درحال حاضر شرایط پذیرفتن آن فراهم شده. اوباما خواستار عبور از تنها مانع یعنی کنگره است."
موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در این باره مدعی شد: "بدون شک این توافق تبعاتی برای دیگر کشورهای منطقه به دنبال خواهد داشت و زمینه رقبات تسلیحاتی هسته ای را در کشورهای همسایه منطقه فراهم می کند."
گزارشگر صهیونیست گفت: "سخن نهایی در خصوص توافق هسته ای ایران و غرب هنوز گفته نشده. "

پربیننده ترین خبرها