كشته شدن یکی از فرماندهان پلیس ترکیه

كشته شدن یکی از فرماندهان پلیس ترکیه
سه شنبه 6 مرداد 1394 - 10:53

العالم - درپی حمله افراد مسلح به استان موس در جنوب شرق ترکیه یکی از فرماندهان پلیس این کشور به ضرب گلوله کشته شد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، افراد مسلح راه این افسر فرمانده پلیس منطقه "ملاذ غیرت " که  همراه همسرش  سوار بر خودروی شخصی خود بود را بسته و به وی حمله کردند که جراحت عمیق وی به فوتش در بیمارستان منجر شد.

بیشتر ساکنین این منطقه را کردها تشکیل می دهند.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفت اما مدتی است پیکارجویان حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) عملیاتهای خود را در جنوب شرق ترکیه افزایش داده اند.

در همین راستا " احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه بر ادامه عملیات نظامی بر ضد پیکارجویان حزب کارگران کردستان تا تحویل سلاحهایشان تاکید کرد.

وی با اشاره به ادامه درگیری با این حزب بر ادامه تعقیب اعضای آن تا پایان شورش  تاکید کرد.

دولت ترکیه در پاسخ به حملاتی که به پیکارجویان کرد نسبت داده می شود و اخیرا نیروهای امنیتی ترکیه را هدف قرار داده ، پایگاههای کردها در شمال عراق را مورد حملات هوایی قرار داده است.

درهمین حال در حالی که پیمان ناتو به درخواست ترکیه برای بررسی وضعیت اخیر تشکیل جلسه داده ،یک مسئول امریکایی برجسته توافق امریکا و ترکیه با یکدیگر بر سر ایجاد منطقه خالی از حضور گروه داعش در طول مرزهای خود با سوریه  خبر داد.

درشرایط فعلی روابط دولت ترکیه با شهروندان کرد بیش از پیش بحرانی شده به گونه ای که تهدیدی برای سرنوشت کلی صلح به شمار می رود.

"مولود چاوش اوغلو "  وزیر امور خارجه ترکیه نیز شورشیان حزب کارگران کردستان را به ادامه اقدام های تروریستی به طور متناوب و دست برنداشتن از آن حتی برای یک روز متهم کرد.

وی در سفر خود به  لیسبون اسپانیا گفت : دولت هیچ زمان نگفته که فرایند مذاکرات صلح به پایان رسیده اما حزب کارگران کردستان هیچ وقت به آن احترام نگذاشته است.

پس از حمله انتحاری هفته پیش در شهر کردنشین سوروچ که داعش متهم به  انجام آن است ، آنکارا نیز همزمان با حمله جنگنده های خود به گروه داعش سوریه ؛ از این  وضعیت برای حمله به پایگاههای حزب عمال کردستان عراق استفاده کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین به حزب مردمی دموکرات طرفدار کردها که در انتخابات اخیر قانون گذاری  به موفقیت های بی سابقه ای دست یافته حمله و آنها  را به وابستگی به حزب عمال کردستان  متهم کرد.

همزمان با اظهارات وزیر امور خارجه ، دولت ترکیه با اشاره به کردهای سوریه اطمینان خاطر داده که عملیات نظامی  سوریه و عراق ، یگانهای حمایت از کردها را هدف قرار نمی دهد.

اما  این پیام ها درست پس از انتشار اطلاعاتی مبنی بر هدف قرار گرفتن دو روستای تحت تسلط  نیروهای کرد در شمال سوریه و زخمی شدن چهار نفر ،ارسال شد.

این منبع دولتی گفت : یگانهای حمایت از شهروندان کرد و دیگر یگانها مورد حملات  نظامی آنکارا در سوریه قرار نمی گیرد.

در همین راستا روز یکشنبه در درگیریهای خشونت آمیز نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان در منطقه غازی استانبول یک پلیس کشته شد.

این منطقه از روز جمعه همزمان با کشته شدن یکی از خانم های فعال درحملات  پلیس ،شاهد بحرانهایی بوده است.

نیروهای امنیتی ترکیه از ظهر یکشنبه برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی که با سنگ و کوکتل مولوتف به پلیس پرتاب می کنند؛ از گازهای اشک اور ، لوله های آب و گلوله های مشقی استفاده می کنند.

پلیس ترکیه از روز جمعه ، افراد زیادی را در سراسر ترکیه که افزون بر  600 نفر هستند بازداشت کرده و حزب کارگران کردستان ، گروه داعش و گروه چپ گرای ترکیه را نیز هدف قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها