ایندیپندنت با انتشار مقاله ای تحلیلی مطرح کرد:

نقش خاخامها در سوزاندن شیرخوار فلسطینی

نقش خاخامها در سوزاندن شیرخوار فلسطینی
شنبه 10 مرداد 1394 - 13:20

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت که علی دوابشه کودک شیرخوار فلسطینی قربانی کینه توزی شهرک نشینان تندرو در کرانه باختری رود اردن شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ایندیپندنت روز شنبه به جنایت شهرک نشینان صهیونیست در آتش زدن خانه دو خانواده فلسطینی در روستای دوما در شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن اشاره کرد و نوشت: این حمله، فاجعه ای است که در تاریخ روستای دوما به ثبت رسید؛ و این امر نه به خاطر سن قربانی است بلکه بدین خاطر است که بیانگر بی پناهی فلسطینی ها از یک سو و خشونت طلبی شهرک نشینان از سوی دیگر است که مسوولان اسراییلی در مهار آنها تعلل به خرج می دهند و ریون ریولین، رییس اسراییل، هم به آن اذعان کرد.
این روزنامه خاطرنشان کرد که نمی توان از خاخام های تندرو که سالها به تحریک کردن به این اقدامات خشونت آمیز عادت کرده اند، توقع چیزی را داشت.
* مجوز برای قتل کودکان غیر یهود !
ایندیپندنت به کتاب "تورات الملک" اشاره کرد که اسحاق شابیرا و یوسف الیستور دو خاخام یهودی در سال 2009 میلادی آن را منتشر و در آن تاکید کردند که شریعت یهودی اجازه به قتل رساندن کودکان غیریهود را می دهد زیرا آنها خطری برای آینده به شمار می روند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، این دوخاخام به خاطر مظنون بودن به تحریک کینه ورزی نژادپرستانه بازداشت اما بعد آزاد شدند و هیچ اتهام رسمی به آنها وارد نشد و آنها در بین سران دینی یهودی که از دین برای توجیه نژآدپرستی و کینه ورزی استفاده می کنند، تنها نیستند.

پربیننده ترین خبرها