اعتراض عفو بین الملل به شکنجه در مغرب

اعتراض عفو بین الملل به شکنجه در مغرب
شنبه 10 مرداد 1394 - 14:33

سازمان عفو بین الملل، از پادشاه مغرب خواست جلوی شکنجه و فرار مسؤولان از مجازات را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نظر می رسد تنش حاصل میان مقامات مغربی و سازمان عفو بین الملل، زمینۀ لازم برای شدت یافتن را داراست، به ویژه که تشکل امنستی اینترنشنال وابسته به سازمان عفو بین الملل، طوماری بین المللی منتشر کرد که در آن از ملک محمد ششم پادشاه مغرب درخواست شده است به شکنجه در این کشور و فرار مسؤولان از مجازات پایان دهد.

سایت مغربی "هسپرس" تأکید کرد، در این نامه که به سبب عرضه شدن در محضر مدافعان حقوق بشر جهانی بازتاب بین المللی یافته است، بر ضرورت عدم تساهل پادشاه مغرب با شکنجه در این کشور تاکید شده و خاطر نشان شده که همچنان شکایت هایی در خصوص شکنجه و نقض حقوق بشر از سوی نیروهای پلیس در مغرب دریافت می شود و هیچ ضمانت اجرای قانونی برای برخورد با چنین مواردی در مغرب وجود ندارد.

به نوشته وبگاه هسپرس، سازمان عفو بین الملل، پاینبدی پادشاه مغرب به تعهداتش را خواستار شده و بر ضرورت اقدام عملی و ملموس در زمینه مبارزه با شکنجه در این کشور تاکید کرده است.

سازمان عفو بین الملل، همچنین بر ضرورت توقیف مظنونان به شکنجه از یک سو و معاینه پزشکی فوری مدعیان قرار گرفتن تحت شکنجه را خواستار شد.

این درخواست، پس از آن مطرح شد که تشکل حقوق بشری امنستی اینترنشنال، در ماه می جاری با انتشار گزارشی از استمرار پدیده شکنجه در مغرب پرده برداشت و تاکید کرد که مسؤولان مغربی عرصه را بر آرای مخالفان تنگ کرده و برخی از فعالان را زندانی کرده است.

دولت مغرب به سرعت به این گزارش واکنش نشان داد و از آن انتقاد و آن را فاقد دقت لازم ارزیابی کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها