افغانستان مراسم یادبود برای ملاعمر را ممنوع کرد

افغانستان مراسم یادبود برای ملاعمر را ممنوع کرد
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 09:49

دولت افغانستان اعلام کرد، برگزاری هر نوع تجمعی با هدف همدردی و تبلیغ مکتب ملا عمر در این کشور ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از ایسنا ،  حسیب صدیقی، سخنگوی ریاست امنیت ملی افغانستان در یک پیام ویدئویی این تجمعات را "هدف مشروع نظامی" برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان خواند.

وی گفت که دولت افغانستان به این نیروها دستور داده تا برای جلوگیری از برگزاری چنین تجمعاتی سریع، قاطعانه و همه‌جانبه اقدام کنند.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی از برگزاری مراسم سوگواری برای ملا عمر و بیعت با ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید گروه طالبان از سوی این گروه منتشر شده بود.

سخنگوی امنیت ملی افغانستان از ملا عمر به عنوان عامل جنگ و عقب‌ماندگی در تاریخ معاصر افغانستان نام برد و گفت که او از زمان تاسیس گروه طالبان تا هنگام مرگ، به فرمان بیگانگان مسئول قتل هزاران افغان بی‌گناه بوده است.

صدیقی از مردم افغانستان خواست در این تجمعات شرکت نکنند ، زیرا برگزاری چنین تجمعاتی ظلمی در حق ملت افغانستان و توهین به خون هزاران شهید افغان است.

پیش‌تر معاون والی غزنی گفته بود که نیروهای امنیتی افغان با حمله به مراسم سوگواری برای رهبر پیشین طالبان در ۱۰ کیلومتری مرکز این ولایت، مانع برگزاری این مراسم شدند.

به گزارش بی.بی.سی، دولت افغانستان نگران این است که برگزاری مراسم سوگواری برای ملاعمر ممکن است به مراسم بیعت با رهبری جدید این گروه تبدیل شود.
 

پربیننده ترین خبرها