روزنامه آمریکایی: عربستان با القاعده همکاری می‌کند

روزنامه آمریکایی: عربستان با القاعده همکاری می‌کند
سه شنبه 13 مرداد 1394 - 22:21

روزنامه امریکایی "نشنال اینترست" نوشت، عربستان با انگیزه های امپریالیستی در حال ایجاد آشوب در خاورمیانه است و با هدف دستیابی به اهدافش با همکاری همپیمانان خود در تلاش برای ایجاد جنگ داخلی در سایر کشورهاست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه امریکایی نوشت: عربستان و کشورهای همپیمان آن در یمن، مرتکب جرایم تروریستی شده و شهروندان عادی را هدف قرار داده و برای دستیابی به اهدافشان، باعث به وجود آمدن یک بحران انسانی در خاورمیانه شده اند.

به نوشته این روزنامه، عربستان به دلیل مذکور باعث به وجود آمدن بحران انسانی در یمن شده است و جامعه جهانی به طور جدی برای کاستن از آثار این بحران تلاش می نماید.
این روزنامه خاطرنشان کرد، عربستان متعهد شده است 274 میلیون دلار به یمن کمک نماید اما تاکنون این مبلغ را به کشور مذکور تحویل نداده است، بلکه به جای آن به ارائه کمک های مالی به گروههای تروریستی فعال در یمن پرداخته و با جنگنده هایش اقدام به بمباران غیر نظامیان نموده است. همچنین با محاصره شدید یمن، عملیات امداد رسانی در این کشور را غیر ممکن نموده است.
روزنامه نشنال اینترست می نویسد: نتیجه تجاوز عربستان به یمن، محاصره این کشور و قطع ارتباط آن با جهان خارج و در معرض مرگ قرار دادن شهروندان آن بوده است. به طوری که در حال حاضر بیش از 80 درصد از مردم این کشور نیازمند کمک های فوری می باشند. حال باید پرسید: چرا عربستان، به استان حضرموت که تنها استان یمن که تحت کنترل القاعده می باشد حمله نکرده است؟
در ادامه تحلیل این روزنامه آمده است: حضرموت، تنها منطقه ای در یمن است که عربستان آن را به حال خود رها کرده است. دلیل این امر نیز آن است که ریاض از گروه القاعده در این استان به عنوان، ابزار و پایگاهی برای عملیات خود استفاده می نماید و با بهره گیری از آن، اقدام به حمله علیه اهداف خود می نماید.
روزنامه مذکور در پایان می افزاید: بمباران یمن توسط عربستان، نتیجه ای جز تقویت گروههای افراطی نداشته است و حمله به عدن و همکاری گروههای تروریستی با دولت عربستان در عرصه یمن، تا حد زیادی به وضعیت کنونی  سوریه ارتباط دارد.

 

پربیننده ترین خبرها