تصاویر منحصر به فرد از خط مقدم نبرد در درعا

جمعه 23 مرداد 1394 - 12:37

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی منحصر به فرد از خط مقدم نبرد ارتش سوریه در درعا، از دفع هجوم عناصر مسلح در برخی مناطق این شهر و ناکامی عملیات موسوم به "طوفان جنوب" خبر داد.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه با همراهی نیروهای ارتش سوریه در درعا، تأکید کرد که نیروهای ارتش حمله تروریستهای "جبهه النصره" (شاخه القاعده در سوریه) به محورهای "تل زعتر"، "الیادوده"، "عتمان" و "مزرعه البیطار" در حومه شمال غربی درعا را دفع کرده و تعدادی از آنها را از پا درآوردند.

تروریستها همچنین از هر گونه پیشروی در حومه غربی و شرقی درعا در چارچوب آنچه که خود عملیات "توفان جنوب" نامیده بودند باز ماندند.

فرماندهی این عملیات النصره، بر عهده اتاق تجسس خارجیها بود.

عملیات درعا، خشونت بارترین جنگ از سالها پیش تاکنون است.

عملیات به اصطلاح "طوفان جنوب" که زیر نظر سرویسهای جاسوسی برخی کشورها به راه افتاده بود نتوانست تغییری در شرایط  نبرد در این جبهه ایجاد کند.

گفتنی است هدف از این عملیات اشغال استان درعا بود زیرا این منطقه از اهمیت راهبردی برخوردار است که به موضوع جنگ با رژیم صهیونیستی ارتباط پیدا می کند.
این در حالی است که محورهای "تل زعتر"، "الیادوده"، "عتمان" و "مزرعه بیطار" در حومه شمال غربی درعا که در سه کیلومتری مرز اردن واقع شده اند، نیز هدف حملات جدیدی از سوی تروریستهای جبهه النصره به منظور نفوذ به منطقه بودند. 
عناصر النصره سعی کردند از منطقه بساتین به منطقه نفوذ کنند.

اما ارتش سوریه این منطقه را زیر نظر گرفته است، لذا درگیریها هم در امتداد همین خطوط و در طول مناطق مرزی متمرکز شده اند.

نیروهای  ارتش سوریه به منظور جلوگیری از نفوذ و پیشروی تروریستها از این منطقه آن را زیر آتش گرفته اند.
این منطقه که به طور قوسی شکل به میزان چند کیلومتر امتداد یافته است، کانون اصلی درگیری است که عناصر النصره می کوشند با تمرکز بر آن حلقه محاصره درعا را بشکنند.

پربیننده ترین خبرها