حمله تازه یمنی ها به موضع نظامی عربستان درجیزان

حمله تازه یمنی ها به موضع نظامی عربستان درجیزان
يکشنبه 15 شهريور 1394 - 14:40

العالم - ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز یکشنبه یک انبار بزرگ سلاح و مهمات در منطقه نظامی شهر جیزان عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، منابع یمنی تاکید کردند که به دنبال این حمله در منطقه المصفق صدای انفجارهای پی درپی به گوش می رسد و آتش و دود ناشی از آن همچنان قابل مشاهده است.

ارتش و کمیته های مردمی همچنین از هدف قرار دادن دو خودرو نظامی درمنطقه نظامی المصفق جیزان خبردادند که تعدادی از نظامیان سعودی براثر آن کشته شدند.

کمیته‌های مردمی و ارتش یمن روز جمعه هم با پرتاب موشک توچکا به سوی مقر تفنگداران اشغالگر اماراتی در استان مأرب یمن خسارات سنگینی به آنان وارد کردند.

پرتاب این موشک ها و اصابت دقیق آن به هدف، در حالی صورت گرفت که متجاوزان سعودی و شرکای آنان در تجاوز به یمن، در همان هفته های نخست، از انهدام توان موشکی ارتش یمن و ناتوانی یمنی ها از پاسخگویی به حملات ائتلاف عربی سخن می گفتند، اما اکنون با گذشت بیش از 5 ماه از حملات گسترده جنگنده های متجاوز، یگان موشکی ارتش یمن توانست تنها با پرتاب دو موشک، ده ها تفنگدار متجاوز اماراتی و بحرینی را سوار بر تابوت ها، به کشورهای خود باز گردانَد.

در این دو حمله موشکی، 45 تفنگدار اماراتی و 30 افسر و نظامی بحرینی به همراه شمار زیادی از تفنگداران سعودی و مزدوران سنگالی کشته؛ و شمار زیادی نیز زخمی شدند.

امارات در پس کشته شدن تفنگداران خود در یمن، سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها