بهانه کشورهای عربی برای نپذیرفتن آوارگان سوری

بهانه کشورهای عربی برای نپذیرفتن آوارگان سوری
يکشنبه 15 شهريور 1394 - 21:05

تحلیلگر سیاسی کویتی "مهم ترین" دلایل مخالفت کویت و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ورود آوارگان سوری به خاک این کشورها را برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "فهد الشلیمی" در گفت و گو با شبکه فرانس 24 مهم ترین این دلایل را که بیشتر به بهانه شباهت دارد، اینگونه برشمرد: "این آوارگان دارای مشکلات روحی و عصبی هستند؛ آن ها متعلق به محیط متفاوت و دیگری هستند و علاوه بر این هزینه زندگی در کشورهای عربی بسیار بالاست و این کشورها برای زندگی آوارگان مناسب نیستند."
"عبد الحمید الکاتب" تحلیلگر سیاسی پایگاه خبری "ازامیل" در واکنش به اظهارت شلیمی نوشت: این عذر بدتراز گناه است زیرا سطح زندگی در اروپا در مقایسه با کشورهای عربی اگر بالاتر نباشد مساوی است. اگر مسئله برادری اسلامی و مسؤولیت کشورهای عربی را که از گروه های مختلف مسلح در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی کرده اند، نادیده بگیریم؛ وضعیت روحی فرضی آوارگان سوری دلیل موجهی برای طرد آن ها نیست بلکه به همین دلیل باید به آن ها کمک همه جانبه کرد.
وی افزود: کشورهای عربی (حاشیه خلیج فارس) خود را در موقعیت اخلاقی بسیار شرم آوری قرار داده اند. شکافی که میان این کشورها و دیگر کشورهای عربی ایجاد شده است در طول دهه های بعدی به آسانی قابل ترمیم نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها