حمایت عربستان از برخی عوامل حادثه 11 سپتامبر

حمایت عربستان از برخی عوامل حادثه 11 سپتامبر
يکشنبه 15 شهريور 1394 - 21:17

باب گراهام رییس شرکت کننده در کمیته تحقیق حملات 11 سپتامبر سال 2001 به برجهای دوقلو در نیویورک گفت: بدون شک برخی از عوامل این حمله از مزدوران سعودی کمک های مالی دریافت کرده اند و مورد حمایت آنها قرار داشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، باب گراهام از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا خواست تا 28 صفحه محرمانه حذف شده از گزارش تحقیقات را برملا کند.
وی در گفتگویی رادیویی اظهار داشت: من تصور می کنم فاش شدن اسناد یاد شده وجود شبکه حامی 19 هواپیماربا را برملا خواهد کرد. اکثر این هواپیما رباها با زبان انگلیسی آشنایی نداشتند و تا قبل از حادثه یازدهم سپتامبر به آمریکا سفر نکرده بودند و به بخش عمده ای از عوامل حادثه یازدهم سپتامبر آموزش محدودی در خصوص انجام این حمله داده شده بود.
بر اساس گزارشهای منتشر شده، 28 صفحه محرمانه یاد شده نشان می دهد که عمر البیومی یکی از مزدوران سعودی با نواف الحازمی یکی از عوامل حمله 11 سپتامبر دیدار کرده بود.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا به خانواده های قربانیان  این حادثه که شمار آنها بالغ بر 3000 خانواده است ، قول داد تا 28 صفحه یاد شده را منتشر کند، اما علیرغم گذشت بیش از یک سال، این وعده هنوز تحقق نیافته است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها