حزب ترکیه‌ای: فعلا برگزاری انتخابات غیرممکن است

حزب ترکیه‌ای: فعلا برگزاری انتخابات غیرممکن است
چهارشنبه 18 شهريور 1394 - 22:19

رهبر حزب "خلق دموکراتیک" ترکیه با انتقاد از تنش و ناامنی مجدد و شکست آتش بس میان نیروهای ارتش و پ.ک.ک گفت: نمی‌توان در چنین فضایی انتخابات برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، صلاح الدین دمیرتاش در یک کنفرانس خبری در شهر دیاربکر جنوب شرق ترکیه، با اشاره اینکه نمی‌توان در چنین فضایی انتخابات برگزار کرد، گفت: حزب خلق دموکراتیک از انتخابات نمی‌ترسد و می‌خواهد که انتخابات در اول نوامبر برگزار شود؛ با این حال فضا در مناطق جنوب شرقی چندان برای برگزاری انتخابات صلح‌آمیز نیست.

رهبر حزب خلق دموکراتیک ترکیه، بار دیگر خواستار پایان یافتن تنش و درگیری میان ارتش و نیروهای پ.ک.ک شد.

از ماه ژوئن گذشته تا کنون جنوب شرق ترکیه شاهد درگیری میان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و نیروهای نظامی این کشور است.

دولت ترکیه، با سوء استفاده از استقبال امریکا از همکاری آن کشور در حمله به مواضع داعش، حملات خود به مواضع پ.ک.ک در جنوب شرق ترکیه را تشدید بخشیده است.

تنش های اخیر چند هفته پیش از برگزاری مجدد انتخابات در ترکیه انجام می شود که حزب عدالت و توسعه حاکم بر این کشور امیدوار است اکثریت از دست رفته خود در انتخابات اخیر را بار دیگر به دست آورَد.

درگیری های اخیر به روند صلحی که از سال 2012 توسط رجب طیب اردوغان نخست وزیر سابق و رئیس جمهور کنونی ترکیه برای پایان دادن به تنش با کردهای ترکیه آغاز شده بود، پایان داد. در جریان بیش از سه دهه درگیری میان پ.ک.ک و دولت ترکیه بیش از 40 هزار نفر کشته شده اند.

براساس آمار ارائه شده از سوی نهادذهای امنیتی و دولتی از زمان از سرگیری درگیری ها در ترکیه در ماه ژوئن (خرداد) تاکنون، بیش از 100 نیروی نظامی ترک کشته شده اند. این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز، شمار کشته های پ.ک.ک را دو هزار نفر اعلام کرده است.

گروه تجزیه طلب و سوسیالیست پ.ک.ک که توسط دولت های ترکیه و امریکا و اتحادیه اروپا در فهرست گروههای تروریستی قرار داده شده است از سال 1363ش. تاکنون فعالیت های تجزیه طلبانه اش را آغاز کرده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها