شبکه‌ای که برای قطر گران تمام می شود!

شبکه‌ای که برای قطر گران تمام می شود!
دوشنبه 23 شهريور 1394 - 15:10

شبکه الجزیره قطر، 500 تن از کارمندان از جمله شماری از ستاره های تلویزیونی خود را اخراج کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه الجزیرۀ قطر که دارای 5 هزار پرسنل است، ناچار به اخراج 10 درصد از نیروهای خود شد.

منابع آگاه رسانه ای با اعلام این مساله به پایگاه خبری "رأی الیوم" تاکید کردند که نیروهای مختلفی از جمله دبیران، نیروهای فنی، کارگردانان و مجری ها اخراج شدند.

این منابع با تاکید بر این که هنوز چهره های شاخص از جمله مجری های معروفِ این شبکه که ستاره های الجزیره محسوب می شوند اخراج نشدند، پیش بینی کردند که در مرحلۀ آینده، احتمال اخراج این ستاره ها نیز وجود دارد.

بر پایه این گزارش، شاخص ترین افراد اخراج شده از این شبکه عبارتند از: احمد بشتو مجری اقتصادیِ شبکه، محمد خیر البورینی مجری برنامه خبرنگاران (مراسلون)، هویدا طاها مجری-کارشناس مستند، وهیبه بوغلاس از شاخص ترین مجری های اخبار هواشناسی در شبکه الجزیره از زمان تاسیس آن تاکنون.

الجزیره، علت اخراج این افراد را رسیدگی به تراکم نیرو در این شبکه و چابک سازی آن عنوان و تاکید کرده است که بسیاری از اخراج شدگان، کسانی هستند که چندان کارِ خاصی برای شبکه نمی کنند.

این در حالی است که منابع آگاه، علت این اخراج های زنجیره ای را بحران اقتصادی قطر می دانند.

قطر، در سال جاری میلادی، نیمی از درآمدهای نفت و گاز خود را از دست داد. این کشور، سالانه، 86 میلیارد دلار از نفت و گاز درآمد به دست می آورد که این مبلغ به سبب کاهش قیمت نفت، شاهد 55 درصد کاهش و به سبب کاهش قیمت گاز، شاهد کاهشی 60 درصدی بوده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها