العبادی: به ادامه نبرد با داعش متعهدیم

العبادی: به ادامه نبرد با داعش متعهدیم
دوشنبه 23 شهريور 1394 - 21:02

العالم - "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق نسبت به ادامه روند اصلاحات و نبرد با گروه تروریستی "داعش" به رغم مشکلات کشور ناشی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهان تعهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آلمان گزارش داد: العبادی در کنفرانس "ایجاد پیشرفت در کشاورزی عراق" اعلام کرد که "به جنگ با داعش ادامه می دهیم، نمی توانیم تسلیم شویم، باید در این جنگ پیروز شویم و دولت باید جهت ادامه جنگ و تحقق پیروزی در آن همچنان حداقل های بودجه را اختصاص دهد."  

نخست وزیر عراق افزود: به خاطر تنگناهای مالی نمی توانم انواع سلاح را برای نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای دفاع فراهم کنیم، باید نوعی توازن میان تامین سلاح ضروری برای جنگ و تامین نیازهای اجتماعی شهروندان، حقوق، خدمات و کمک به فقرا تامین نماییم.

وی خاطر نشان کرد: برقراری این توازن آسان نیست چون ما در بحرانی بسر می بریم که اگر همه با یکدیگر همکاری نمایند و اگر صبر کنیم ممکن است در آن پیروز شویم.   

نخست وزیر عراق تصریح کرد: نباید از آنچه رنج می بریم گله کنیم بلکه باید به دنبال راه حل هایی باشیم؛ دولت به خاطر به نتیجه رسیدن اصلاحات تحت فشار است و ما به رغم وجود بسیاری اشخاص که در مسیر اصلاحات سنگ اندازی نموده و در برابر آن می ایستند، بر اساس برنامه ریزی به نتیجه خواهیم رسید.   

وی گفت: من معتقد به ضرورت ادامه روند اصلاحات هستم و می دانم به خاطر گرفتن امتیازات، بسیاری از دوستان را از دست می دهم اما راهی جز ادامه اصلاحات نیست و حاضر نیستم از این راه بازگردم.

العبادی افزود: مردم عراق خواستار اصلاحات هستند اما ما با موانع زیادی مواجه هستیم که نمی توان با عصای سحرآمیز آن را رفع کرد بلکه باید تغییراتی در اندیشه انسانی و تعامل با موسسات ایجاد شود تا بتوانیم اصلاحات را اجرا کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها