حمله سعودی ها به شبکه العالم پس از فاجعه منا

حمله سعودی ها به شبکه العالم پس از فاجعه منا
شنبه 4 مهر 1394 - 15:14

العالم - انعکاس واقعیت های آشکار و پنهان فاجعه منا و افشاگری در باره سوء مدیریت مقام های عربستان در اداره مناسک حج، خشم مقام های ریاض را به دنبال داشته و آنان را به گسترش حمله به شبکه العالم وادار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مقام های سعودی در اقدامی هماهنگ با گسترش فعالیت های برخی کاربران آن کشور در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر و فیس بوک تلاش می کنند که به زعم خود فعالیت های افشاگرانه شبکه العالم و سایر رسانه های منطقه ای و بین المللی را خنثی کرده و از تاثیر آن بر افکار عمومی کشورهای اسلامی بکاهند.

حمله به رسانه های ایران در این زمینه درشرایطی از سوی سعودی ها برنامه ریزی شده که ، بسیاری از رسانه های منطقه ای و بین المللی با تکیه به آمار و ارقام حوادث و رویدادهای پنجاه سال گذشته در جریان مناسک حج که به کشته شدن دست کم پنج هزار نفر منجر شده است، آل سعود را در اداره این مراسم عظیم ناتوان معرفی کرده اند.

کاربران شبکه های اجتماعی سعودی با تکیه بر رفتارهای همیشگی خود که اطاعت کامل از آل سعود و پیروی از وهابیت است به تشدید حمله به ایران و انتقاد از درخواست های مکرر برای سپردن امور حج به کشورهای اسلامی پرداخته اند.

آنان خاطرنشان کردند: در کشور خادم الحرمین الشریفین این حادثه از شان و مقام نیروهای امنیتی و مسوولان حج و اهتمام روزافزون آنها به حجاج بیت الله الحرام و رسیدگی آنها با امانت داری و اخلاص به حجاج نمی کاهد.

ضاحی خلفان معاون پلیس دبی هم در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: " رییس امور دینی ترکیه که خواستار برگزاری یک نشست بین المللی به منظور بررسی امنیت حجاج است ، در راستای بوق های تبلیغاتی ایران  اظهار نظر کرده است. 

وی در تویتر دیگری می گوید: عربستان تلاش بسیاری برای رسیدگی به امور حجاج به کار می برد و هر کس بخواهد این موضوع را انکار کند، نادان است. هل دادن یک حادثه امکان پذیر است که به شرایط حادثه بستگی دارد.

از سوی دیگر شاهزاده عبدالرحمان بن مساعد رییس سابق باشگاه الهلال در صفحه شخصی خود نوشت: " هر کس از حادثه هل دادن در منی بخواهد سوء استفاده کند تا عربستان را مورد حمله قرار دهد. عربستان به وظیفه خود در خدمت رسانی به میهمانان خدا عمل می کند و در انتظار تشکر و قدردانی نیست و با قرار دادن یک الک جلوی دیدگان نمی توان مانع از درخشش خوشید شد.

پربیننده ترین خبرها