حجاج ایرانی 3 درصد، کشته‌های ایرانی 20 درصد! +نمودار

حجاج ایرانی 3 درصد، کشته‌های ایرانی 20 درصد! +نمودار
شنبه 4 مهر 1394 - 18:22

با دقت در ارقام مربوط به تعداد اتباع کشورهای مختلف که در فاجعه منا جان باختند، نکته عجیبی مشخص می شود؛ این که آمار جان‌باختگان ایرانی نسبت به میانگین کشته‌های دیگر کشورها چند برابر بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در نمودارهایی که برای مقایسه شمار کشته های "اعلام شده" از اتباع کشورهای مختلف منتشر شده، نام جمهوری اسلامی ایران در صدر قرار دارد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تا کنون تنها کشوری است که آمار رسمی کشته های خود را از سوی دولت اعلام کرده؛ در حالی که تمامی کشورهای دیگری که در این فاجعه اتباع آنان کشته شده اند، حتی در اعلام شمار قربانیان هم با رژیم سعودی "تعارف" دارند و تا این لحظه از اعلام آمار رسمی خودداری کرده اند.

عربستان سعودی تاکنون در آمار رسمی خود، کشته شدن بیش از 700 نفر را در این حادثه تایید کرده است که از این تعداد، 136 نفر ایرانی هستند؛ بدین ترتیب با توجه به آمار تایید شده، نزدیک به 20 درصد از کشته های حادثه منا ایرانی بوده اند، در حالی که حجاج ایرانی (نزدیک به 65000 نفر) حدود سه درصد از تعداد کل حجاج را تشکیل می دهند!

البته در آخرین آمارهای غیر رسمی (که هنوز مورد تایید وزارت بهداشت عربستان قرار نگرفته)، تعداد کشته ها حدود 1300 نفر اعلام شده که حتی با احتساب این تعداد هم ایرانی ها بیش از 10 درصد از کل قربانیان را تشکیل می دهند.

این در حالی است که مقامات عربستانی با تعلل و کارشکنی های خود، مانع از تعیین هویت اجساد و مصدومان شده و کشف سرنوشت بیش از 350 حاجی مفقود ایرانی را هم با مشکل مواجه کرده است.

در همین حال، ساعتی پیش اعلام شد که سفارت عربستان در تهران، در اقدامی عجیب از صدور ویزا برای کارگروه تشکیل شده در دولت جمهوری اسلامی به سرپرستی وزیر فرهنگ و ارشاد برای بررسی وضعیت حجاج ایرانی، خودداری کرده است.

نخستین نمودار مقایسه تعداد حجاج جان‌باخته از کشورهای مختلف

 

پربیننده ترین خبرها