افشاگر شمار قربانیان فاجعۀ منا برکنار شد

افشاگر شمار قربانیان فاجعۀ منا برکنار شد
دوشنبه 13 مهر 1394 - 20:13

العالم - مقامات سعودی مسؤول سایت رسمی وزارت بهداشت سعودی را که چند روز پیش خبر افزایش شمار قربانیان فاجعه منا به 4173 نفر را افشا کرده بود، از کار برکنار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل پایگاه اینترنتی الوعی نیوز، خبر یاد شده (افشای تعداد قربانیان فاجعه منا) به سرعت توسط سایت های خبری و رسانه ای و شبکه های اجتماعی در جهان منتشر شد اما چند ساعت پس از آن وزارت بهداشت عربستان خبر مزبور را تکذیب کرده و آن را از سایت خود حذف کرد.

شبکه های خبریِ تشنۀ ابهام زدایی از فاجعه منا، خبر دریافت شده از سایت وزارت بهداشت سعودی را ثبت و منتشر کردند.

خبرهای رسیده از درون عربستان حاکی است که مقامات  سعودی به مقامات وزارت بهداشت این کشور دستور دادند تا مسؤول رسمی انتشار این خبر در سایت یاد شده را از کار برکنار کنند، زیرا خاندان حاکم در عربستان اینگونه می پندارند که انتشار چنین خبرهایی برای آنها بهای گزافی به همراه دارد.

 برخی رسانه های عربستان با فرار رو به جلو و برای تبرئه مقام های آل سعود از مسئولیت سنگین حادثه دلخراش منا، به صورت رسمی و غیر رسمی به تبلیغ علیه ایران پرداخته و در اقدامی قابل تامل حاجیان ایرانی و سپس حجاج آفریقایی را مقصر حادثه معرفی کرده اند.

یک فایل ویدئویی منتشر شده از فاجعه منا نشان می دهد که چگونه مسئولان و دست اندرکاران برگزار کننده حج عربستان بعد از وقوع این فاجعه در قبال رسیدگی به قربانیان و پیکرهای نیمه جان آنها با تعلل و بی تفاوتی برخورد می کنند.

در روز عید قربان هزاران تن از حجاج بیت الله الحرام در مراسم رمی جمرات در منا در اثر بی کفایتی و بی تدبیری مقامات عربستان جان خود را از دست دادند که یک فاجعه بی سابقه در تاریخ حج بشمار می رود.

در این فاجعه هزاران نفر از حجاج کشورهای اسلامی جان خود را از دست دادند که 464 نفر آن ها ایرانی بودند. هنوز کار تایید هویت تعدادی از جانباختگان نهایی نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها