فرار عناصر مسلح از حومه درعا به اردن + فیلم

پنج‌شنبه 16 مهر 1394 - 20:19

با تبدیل شدنِ حومه درعا به کانون نفوذ عناصر مسلح از اردن و فلسطین اشغالی به سوریه، ارتش سوریه، عملیاتی را برای مقابله با نفوذ تروریست ها در دستور کار قرار داده است.

خبرنگار شبکه العالم از حومه درعا گزارش داد، این منطقه به یکی از مهم ترین مخفی گاه های تروریست ها در جنوب سوریه و کانون تامین نیروی تروریست برای گروه های مسلح تبدیل شده است.

دروازه النجاة در حومه درعا، منطقه ای معمولی در جنوب سوریه محسوب نمی شود، زیرا این منطقه به سویداء و دشت حوران متصل می شود و به حومه دمشق راه دارد و عناصر تروریست که از اردن به این منطقه نفوذ کرده اند، در جبهه های مختلف درعا، قنیطره، سویداء و حومه دمشق پراکنده می شوند.

خبرنگار شبکه العالم در حال رصد تروریست ها

نیروهای ارتش سوریه، در موقعیت هایی سنگر گرفته اند که در نزدیک ترین مکان ممکن از عناصر مسلح قرار دارند. آن ها همچنین در نزدیکی جاده ای خاکی سنگر گرفته اند که یکی از گذرگاه های نفوذ عناصر مسلح به سمت غوطه در دمشقِ شرقی به شمار می رود.

یکی از سربازان ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت که عناصر مسلح در خانه های اطراف جاده ای خاکی که از اردن و فلسطین اشغالی به سمت سوریه کشیده شده است، مستقر می شوند آن گاه شبانه اقدام به عبور می کنند.

یکی دیگر از سربازان ارتش سوریه، تاکید کرد که ارتش سوریه هر شب با این عناصر درگیر می شود.

پایداری ارتش سوریه در این مجال، سبب فرسایش گروه های مسلح تروریست و شکست های متوالی حملات آنان شده و آن ها را به توسل به آشتی ملی متمایل کرده است.

این در حالی است که درگیری های میان-گروهی میان گروه های مسلح نیز همچنان ادامه دارد و به تازگی، صدها تن از عناصر مسلح تروریست به سمت اردن گریخته اند و همه این ها، نشانه های مثبتی در جهت یکسره شدن جنگ به نفع ارتش سوریه به شمار می رود.

26

 

پربیننده ترین خبرها