روسیه به کدام گروهها در سوریه حمله می کند؟

روسیه به کدام گروهها در سوریه حمله می کند؟
چهارشنبه 22 مهر 1394 - 19:17

العالم- سفیر روسیه در دمشق گروههای مورد حمایت غرب در سوریه را افراطی های تروریست توصیف کرد که هدف بمباران های روسیه قرار دارند.

به گزارش روزچهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،" الکساندرکینشاک" روز چهارشنبه فهرست دقیق گروه های تروریستی را که در سوریه هدف جنگنده های روسی قرار می گیرند، مشخص و تاکید کرد که کسانی که غرب آنها را انقلابی می داند، همان افراطی های تروریست هستند.

کینشاک" گفت: وضعیت گروهک های داعش و النصره که مشخص است و این دو در نظر همه، تروریستی محسوب می شوند و در لیست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سفیر روسیه در سوریه گزارش کرد: چهار گروهک دیگر در سوریه حضور دارند که با دولت سوریه یا داعش می جنگند و برخی طرف ها تلاش می کنند آنها را گروه های انقلابی و اعضای آنها را اعضای شاخه مسلحانه معارضان میانه رو سوری معرفی کنند.

کینشاک افزود: با ظهور تدریجی گروه های افراطی در جنگ داخلی سوریه، گروه هایی که ادعا داشتند معارضان میانه رو هستند، یا شکست خوردند یا گروه های افراطی آنها را بلعیدند.

وی گفت: آنهایی که گروه های میانه رو نامیده می شوند، اغلب پوششی سیاسی برای جرم و جنایت های گروه های افراطی ایجاد می کنند.

"با ظهور تدریجی گروه های افراطی در جنگ داخلی سوریه، گروه هایی که ادعا داشتند معارضان میانه رو هستند، یا شکست خوردند یا گروه های افراطی آنها را بلعیدند."

سفیر روسیه دردمشق، گروهک مسلح "جیش الاسلام" فعال در حومه دمشق به سرکردگی زهران علوش را مسئول حملات خمپاره ای دانست که باعث شده است صدها نفر از غیر نظامیان در پایتخت سوریه قربانی شوند و این چیزی جز تروریسم محض نیست.

به گفته کینشاک، حملات هوایی جنگنده های روسیه چند گروهک دیگر از جمله "جیش الشام" را که دستش به خون غیرنظامیان سوری آلوده است، شامل می شود.

سفیرروسیه درسوریه، عناصر "احرار الشام"، یکی از مهم ترین گروه های معارضی را که سال جاری تلاش کرد خود را به عنوان میانه رو به غرب معرفی کند، در فهرست تروریست هایی قرار داد که هدف حملات روسیه قرار می گیرند.

این گروهک در کنار جبهه النصره و چند گروهک دیگر، ائتلاف جیش الفتح را تشکیل داده اند.

پربیننده ترین خبرها