جمعیت‌وفاق‌بحرین:جلسه‌دادگاه‌شیخ‌سلمان‌باطل‌است

جمعیت‌وفاق‌بحرین:جلسه‌دادگاه‌شیخ‌سلمان‌باطل‌است
پنج‌شنبه 23 مهر 1394 - 12:47

العالم - جمعیت وفاق اسلامی بحرین، جلسه استینافِ پرونده محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل این جمعیت را باطل و فاقدِ ساده ترین معیارهای عدالت دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق اسلامی بحرین، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: "محسن علوی" یکی از وکلای مدافع از جلسه دادرسی اخراج شد. علاوه بر آن، دیگر اعضای هیئت وکلای مدافع، از این که در برابر انجام کارشان، سنگ اندازی شده بود، شکایت داشتند و از تلاش ها برای نقض حریم خصوصی میان موکل و وکیل مدافع انتقاد کردند. وکلای مدافع همچنین مخالفت خود را با جلوگیریِ دادگاه از پخش فیلمی که گزینشی بودن اتهام های ردیف شده ضد موکلشان را ثابت می کرد، اعلام و تاکید کردند که مجموعه این مسائل، دادگاه را فاقد معیارهای عدالت می کند.

به نوشتۀ منامه پست، جمعیت وفاق خاطر نشان کرد که شیخ سلمان در دادگاه تاکید کرد که مخالفان دولت در بحرین، برای گفت وگو با نظام و ادامه فعالیت مسالمت آمیز سیاسی تا تحول نظام به سمت دموکراسی آمادگی دارد.

وی تاکید کرد که یافتن راه حلی گفت وگو محور، وظیفه ای ملی است.

جلسۀ استینافِ پرونده شیخ علی سلمان، روز چهارشنبه، برگزار شد و رسیدگی به پرونده به جلسه بعد که در 12 نوامبر برگزار می شود، موکول شد و بازداشتِ وی نیز تا همان تاریخ تمدید شد.

شیخ علی سلمان در جلسه دادگاه گفت: جامعه جهانی، پروندۀ مرا مشاهده کرد و جهان، حکم خود را در این زمینه صادر کرد و همه به ساختگی و جعلی بودنِ اتهاماتی که به من منسوب شده است، اذعان کردند.

دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بحرین پس از ماهها بازداشت، اوایل تیرماه امسال در دادگاه رژیم  آل خلیفه به اتهام آنچه که تحریک مردم برای تغییر نظام حاکم خوانده شده است، به 4 سال زندان محکوم شد.26

پربیننده ترین خبرها